niedziela, 13 sierpnia 2017

Cien, szampon odbudowujący z keratyną + Alverde, krem na dzień.

Witajcie :)

Na początek wiadomość: wczoraj uaktualniłam zakładkę wyprzedażową. Jest trochę nowości, m. in. płytka MoYou i inne, lakiery, a wszystko tanio i z wysyłką gratis już od zakupów na 50 zł. Zapraszam tutaj :)

Być może zauważyliście - a zwłaszcza osoby, które podczytują mój blog od dawna - że ostatnio trochę spuściłam z tonu, jeśli chodzi o kosmetyki stricte ekologiczne. Kupuję teraz balsamy i mleczka do ciała o dobrych składach oraz dobre mydła do higieny intymnej, a z resztą kosmetyków bywa różnie (choć unikam formaldehydu i jego pochodnych jak ognia). Wypatrzyłam w Lidlu szampon do włosów, którego skład jest daleki od ideału, a jednak się sprawdził.


Hello :)

Perhaps you have noticed - at least people who have been reading my posts for a long time - that I decreased buying stricte eco cosmetics. Nowadays I but body balms and milks and bar soaps for intimate hygiene with good ingredients and when it comes to the other ones, it varies (I omit formaldehyde and its derivatives though). I spotted a shampoo at Lidl. Its ingredients are far away from perfect but it does well to my hair.





Szampon kosztuje 6 zł/250 ml i zawiera SLES, silikon (Dimethiconol), sól, zapach wysoko w składzie, PEG, Cocamide MEA, Phenoxyethanol i inne świństwa, za to działa bardzo dobrze na moje włosy. Łatwiej się rozczesują i o dziwo, silikon ich nie obciąża. Są gładkie, błyszczące, sypkie, ładnie się układają i pięknie pachną (być może to -niezdrowa!- kumaryna, która powoduje, że aromat jest ciepły i otulający). Chemii w tym szamponie nie brak, a jednak specjalnie mnie nie uczula i jestem z niego zadowolona. Sama się sobie dziwię, ale biorąc pod uwagę to, co robi z moimi włosami i cenę - 8 na 10 pkt.

The shampoo costs 6 PLN/250 ml (less than 1, 5 euro) and contains SLES, silicone, salt and fragrance high on the list. Also PEG, Cocamide MEA, Phenoxyethanol and other bad things - but it works great for my hair. It becomes smooth, shiny, it looks nice and smells prettily (perhaps it's coumarin that makes the aroma warm and cosy). There's a lot of chemical compounds in this shampoo, but it doesn't irritate my skin nor scalp much (almost at all) and I'm satisfied of it. I'm surprised but taking the price and looks of my hair into the account - 8 out of 10 possible points.




Kolejny kosmetyk, który chcę Wam przedstawić, to krem do twarzy na dzień z Drogerie Markt.

Another cosmetic I'd like to describe is a day face cream from Drogerie Markt.




Krem zawiera sporo wyciągów z roślin, np: Helianthus Annuus Seed Oil - olej z nasion słonecznika; Orbignya Oleifera - wyciąg z orzechów drzewa babassu; Almus Procera- wyciąg z kwiatu wiązu angielskiego,  Scleranthus Annuus - wyciąg z kwiatu z rodziny goździkowatych, Gentiana Amarella - wyciąg z kwiatów goryczuszki gorzkawej; Larix Decidua - wyciąg z kwiatu modrzewia europejskiego. Rozpuszczalnik - alkohol na szczęście jest niżej na liście. Skład jest bardzo przyzwoity, a działanie?

This face cream contains many plant ingredients (I've noticed six). There's alcohol as a solvent, fortunately far away from the beginning of this list. Ingredients are OK and how this cream works?




Zauważyłam bardzo dobre nawilżenie i dobre wchłanianie. Krem ma akuratną konsystencję i przyjemnie pachnie: w ciepły, słoneczny, roślinny sposób. Koszt kremu to ok. 11, 50 zł/50 ml. Produkt ten dostaje ode mnie 9 na 10 pkt, na pewno kupiłabym ponownie!

I noticed very good moisture and soaking into skin.The consistency is accurate and this Alverde smells very pleasantly: it's a warm, sunny, plant smell. The cost is 2, 64 euro/50 ml. I give 9 out of 10 points to this one and I'd gladly buy it again!

38 komentarzy:

  1. Nie znam tych kosmetykow ;)

    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. I think i would like to try out the cream since its seems ti very moisturizing :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie z szamponami często jest dokładnie tak samo :P. Choć ja akurat w Lidlu to bywam max 2 razy w roku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja częściej, ponieważ lubię pieczywo z Lidla - a zwłaszcza takie kwadratowe, płaskie 'bułeczki".

      Usuń
  4. These sound good, I feel like I can trust products you share because you are so clever with the ingredients :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam jak ten Cien byl w salonie, w którym pracowalam jako profesjonalny kosmetyk:D. A ją wole kosmetyki do wlosow typowo nawilzajace :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, czasem gdy spojrzę na składy tych niby serio profesjonalnych kosmetyków, to wcale nie są lepsze, a kosztują np. 30 zł wzwyż...

      Usuń
  6. Moisturizing products are especially needed now

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam tych kosmetyków, ale szampon widziałam w Lidlu, była też odżywka. Zastanawiałam się nad zakupem, ale o soje włosy strasznie się boję i nie chciałam ryzykować jakiegoś bubelka, a sama nie potrafię ocenić składu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ciekawa jestem, jakiego szamponu obecnie używasz :)

      Usuń
  8. Cien znam, bo czesto robię zakupy w lidlu, ale na ten szapom jakoś nigdy nie zwróciłam uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I think I'll look for that shampoo in Lidl, it sounds good :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, that's nice! Write about your impressions, OK?

      Usuń
  10. Moje włosy raczej nie byłyby zadowolone z szamponu. Nie tolerują produktów z keratyną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Propozycje wyglądają bardzo fajnie.
    Z wielką przyjemnością bym wypróbowała! :)
    Pozdrawiam serdecznie :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  12. The cream is very good for the ingredients and the price! I'm curious to try also the shampoo! Smuack

    OdpowiedzUsuń
  13. 10 i 8 na 10 to super oceny :) Produkty warte zapamietania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Bardzo go lubię; kupiłam drugie opakowanie na zapas :)

      Usuń
  15. Szampon przyznam muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  16. I am into organic creams now a days but this one sounds good too

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawe jak by moje włosy zareagowały:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Żałuję czasem, że moja głowa nie toleruje większości szamponów... :( Używam tylko tych aptecznych i to też jeszcze nie każdy mi odpowiada, po niejednym mogłabym się zadrapać na śmierć :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Apteczne często wcale nie mają o wiele lepszych składów niż drogeryjne. Mnie większość szamponów drogeryjnych też podrażnia. Np. ostatnio tania Balea. Jakimś cudem ten Cien jest OK.

      Usuń
  19. Kiedyś kupiłam kilka mydełek z firmy Cien, ale mnie nie zachwyciły i więcej na nic się nie skusiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mydła w płynie Cien mają często w składzie Formic Acid- jest to nic innego, jak formaldehyd, zatem nie polecam.

      Usuń
  20. Nie miałam okazji używać tych kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń