niedziela, 9 listopada 2014

Zestaw do stemplowania od Born Pretty Store :)

Witajcie :)

Dziś recenzja stempla i zdrapek ze sklepu Born Pretty Store :)

Zestaw do stemplowania wybrałam sobie i otrzymałam do recenzji od Born Pretty Store, ale moja opinia jest - podkreślam - niezależna.


Byłam ciekawa zwłaszcza stempla, ponieważ miałam wrażenie, że ten od Konada, którego dotychczas używałam, choć ogólnie jest OK, to ma trochę zbyt twardą gumę, przez co utrudnia mi stemplowanie całopaznokciowe. Stempel od Born Pretty znajdziecie tu: klik, a wygląda on tak:











Jest dwustronny, zatem nadaje się do odbijania mniejszych i większych wzorków. Przyznaję, że z początku miałam trudności z poprawnym przeniesieniem wzorka na białą gumę, ponieważ była zbyt śliska. Poświęciłam więc minutkę na lekkie spiłowanie powierzchni pilnikiem do paznokci i wzorki przenosiły się już bez problemu. 



Co mi się podoba w tym stemplu, to nareszcie bardziej miękka guma, jakby nieco lepka, co zdecydowanie ułatwia mi pracę. Co też ważne, końcówka z białą gumą jest o 0, 5 mm większa od Konadowej (stempel od Born Pretty ma ok. 2, 7 mm na szerokość, Konad - 2, 2 mm); moje paznokcie są długie i lepiej mi się stempluje z użyciem gumki o większej powierzchni.

Same zdrapki są plastikowe, bez metalowego drapaka, skuteczne, jednak przyzwyczaiłam się do dość ostrej, metalowej końcówki i zostanę przy zdrapkach Konada. Powinnyście dać radę i z plastikową, sprawdziłam - pozbywa się nadmiaru lakieru.

Mniejsza końcówka stempla Born Pretty ma ok. 1, 8/1,9 mm, ta od Konada identycznie.

Do zestawu dodano mi dwie płytki: jedną wybrałam ja, a znajdziecie ją tu: klik (Born Pretty 10), drugą dorzucił sklep i jest to ta: klik. Płytki docierają zabezpieczone folią, którą należy zerwać przed użyciem, ale o nich dowiecie się więcej w kolejnej recenzji :)





Jeśli macie ochotę na takie płytki lub inne akcesoria z działu Nail Art, użyjcie mojego kuponu zniżkowego: CBGQ10: -10%, zapraszam :)

Obniżka nie dotyczy towarów już przecenionych, a wysyłka jest darmowa na cały świat.


----

Hi :)

Today - a review of a stamping set  sold by Born Pretty Store :)


The stamping set and plates were sent to me for a review and I underline that my opinion is honest and independent.

I was anxious in particular how the stamping rubber works because I've been stamping with Konad rubber so far and it's OK, but I thought the rubber may be slightly too stiff and that may make my stamping more difficult, especially with the patterns that cover the whole nails. You can find the stamping set here: click and it looks like this:






The stamp has 2 sizes, so that you could use smaller and bigger stamping patterns. I admit I had some difficulties with transfering the pattern on a white rubber because the surface of the rubber was too slippery. I took a nail file and filed the surface very slightly. That took me about a minute and then the rubber worked properly. 




What I liked in this stamp is the softness; it is as if sticky and, in my case, it works better than Konad's because of that. Also, what's important, the white ending of the rubber is half a centimeter wider than in Konad's case (Born Pretty's is about 2 cm 7 mm and Konad's about 2 cm 2 mm); my nails are long and it works better with longer and wider rubber.

The scrapers are plastic, without a metal ending and I'm used to the metal endings, so I'm going to stay by my quite sharp older one, but I checked the two plastic ones from BPS and they work, they get rid of the unneeded nail polish.

The smaller rubber ending from Born Pretty is about 1 centimeter 8/9 mm and Konad's is of the same width.

The shop added two stamping plates to the package: one of them was chosen by me, you can find it here: click (Born Pretty 10), and they also sent a bonus plate chosen by them: click. The stamping plates arrive protected with a foil and you should tear it off before usage.





You'll learn more about the plates in the next review, so stay tuned :D

If you want to buy such things or other accesories from the Nail Art section, please use my -10% code CGBQ10 ( the discount code cannot be used for discounted items) and remember that they ship worldwide for free :)


35 komentarzy:

  1. wow, you've got such amazing patterns ! i like them , and hope i will soon get mine.enjoy, dear !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I think you may have one of this plates? The 02 one?

      Usuń
    2. yes , 02 is amazing :) i like it !

      Usuń
  2. I look forward to seeing you manis with these patterns :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I have this stamper set and I just love it!

    OdpowiedzUsuń
  4. mam ten stempel, jest boski :) też mam dość długie i mocno wypukłe paznokcie, więc te twardsze stempelki się u mnie nie sprawdzały, ale ten jest idealny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ja też mam wypukłe i to mocno, z twardszą gumą trudniej odbijać wzory na takich. Teraz już lepiej mi się pracuje, choć jeszcze muszę nauczyć się lepiej "wcelować" stemplem tam, gdzie chcę ;)

      Usuń
  5. This stamper looks great, I also found the konad stampers quite stiff so I find this review very interesting. I have the same plate and after seeing how your pattern came out I can't wait to try it! Have a good weekend! xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm glad to read you think Konads are quite stiff; I'm not the only one ;) I wonder what you'll create with the plate.

      Usuń
  6. What a lovely review, it sounds very nice. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam podobny z ebaya a'la kand, o spiłowaniu jest super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazuje się, że typ gumy jest ważny, niektóre ułatwiają stemplowanie. Niemniej jednak ta mniejsza końcówka już miękka nie jest.

      Usuń
  8. Sama kupowałam aż dwa stemple na ebay i raz trafiłam idealne a drugim razem nie,guma była śliska i piłowanie też nic nie dało

    OdpowiedzUsuń
  9. Cool plates, I'm sure you'll make something really pretty on your nails with them :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Great review! The plates are beautiful :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie, że znalazłaś swój stempel :) czyli możemy się podziewać więcej wzorków, yay!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Si ;) Tyle, że moje stemple całopaznokciowe nie są jeszcze zawsze takie, jakbym chciała ;)

      Usuń
  12. Nice review. I like it. Well written and good photos. :-)

    The plates look like nice patters :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Thank you, Ananka! The light inside is darker than outside, I did my best though.

    OdpowiedzUsuń
  14. I have 2 stampers like these and needed to file them too to get them to work.
    Beautiful plates!

    OdpowiedzUsuń
  15. That is the same stamper I use, I think it's silicone while the Konad is rubber. That's if I remember correctly. I like that it is very soft, it changed the way I would stamp. I really love it!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Me too, now I use only this one for bigger patterns.

      Usuń
  16. I had a really bad time with Konad's stamper! I couldn't get any decent result with it. This stamper is really way better, at least it works better with my nails and my *newborn* stampink skills. It's soft and I don't have to push it harder to get the pattern transferred...this is what I love the most!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Good to read I'm not the only one who thinks that Konad's rubber should be softer. I didn't have bigger problems with stamping smaller patterns with it, but I didn't like stamping full-nail patterns with it.

      Usuń