czwartek, 17 lipca 2014

Revlon, Scented, Mint Fizz: ładny, ale uwaga na plamy!

Do zrecenzowania lakieru Revlon, seria Scented, Mint Fizz zbierałam się już długo. Jest to lakier ze starszej kolekcji, rok 2011, kupiłam go rok temu i jakimś cudem zużyłam z 25% buteleczki :D Niebieski lakier glass fleckowy - a może to już flakies? Dość spore te kawałki..., w odcieniu niczym lody Kolorka, niebieskie, barwiące język. Mint Fizz pachnie, a jakże, miętą, dość mocno. Pamiętam, że kiedyś nałożyłam go bez bazy i przebarwił mi  mocno paznokcie, więc uważajcie! Z dobrą bazą paznokci nie zabarwia. Do swatchy nałożyłam 3 warstwy, schły one ok. 20-25 minut. Na zdjęciach jest trochę zmieniony odcień, prawdziwy najlepiej oddają fotki w sztucznym oświetleniu i zdjęcie reklamowe. Oceniam go na 7 pkt/10, więcej nie mogę: te przebarwienia!

----

I've been thinking to review Revlon's nail polish of the Scented series, Mint Fizz, for a long time. It's a nail polish from the older, 2011 collection, I bought it one year ago and somehow used about 25% of the bottle :D It's a blue glass fleck nail polish, or maybe there are flakies? Anyway, it contains quite big particles. The colour is blue like icecream that paints your tongue blue. Mint Fizz has a strong scent of mint, it couldn't be different, could it? ;) I remember that Mint Fizz, when laid without a base coat, stained my nails, so watch out! It doesn't stain with a good base coat. I used 3 coats to make swatches, they were dry in about 20-25 minutes. There's a slightly changed shade in photos, the real one is shown the best in the promotion photo and in the artificial lightning. I'll give this Revlon 7/10 points, can't give more because of the staining.









12 komentarzy:

  1. Hahaha, I thought that was a strange mint - but it's the scent, now I understand :)

    OdpowiedzUsuń
  2. widziałam go chyba kiedyś na lotnisku, strasznie mi się podobał! uwielbiam lakiery o tym kolorze i wykończeniu :) tylko te przebarwienia :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy go używałam, a było to dość dawno, nie miałam pojęcia o istnieniu lakierów bazowych... Ale pamiętam, że przed malowaniem użyłam potem lakieru bezbarwnego, jedna lub dwie warstwy i już nie było przebarwień. Używałam też zielonego i różowego z tej serii: nie plamiły, ale słabo kryły.

      Usuń
  3. Hehe it's a nice colour! But looks really different colour in the different lighting photos! :-)

    Mint is an interesting scent!

    I keep forgetting about my scented polishes :-| Maybe one day soon lol!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My camera changes the shade in a daylight... the shade is more proper in artificial light.
      Do you mean your Revlon scented ones?

      Usuń
  4. Thats so cool, I've never heard about scented nail polish before!

    catscraftsncritters.blogspot.ca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. They exist :) Some like them, some don't.

      Usuń
  5. It sparkles so beautiful! I can see why you used 25 % of it already ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. It was about more than one year ago and I didn't have many nail polishes then but it kind of started my interest towards nail polishes.

    OdpowiedzUsuń
  7. Now it would be nice if the internet could transfer a scent too :D

    OdpowiedzUsuń