poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Alterra, Odżywka do włosów granat+aloes; Deo-balsam.

Dziś w kilku zdaniach o dwóch kosmetykach dostępnych w popularnej sieci drogerii Rossmann.

Today a few sentences about two cosmetics available in a popular Rossmann chain of stores.




marka: Alterra
nazwa: Nawilżająca odżywka do włosów, Bio-owoc granatu i bio-aloes. Do włosów suchych i zniszczonych.
pojemność, cena: 200 ml/9, 99 zł
moja ocena: 8/10 pkt
czy kupiłabym ponownie: tak

brand: Alterra
name: Moisturizing hair conditioner, Bio-pomegranate and bio-aloe. For dry and damaged hair.
amount, price: 200 ml/9,99 PLN
my rating: 8/10 pnts
would I buy it again? yes



Skład jest całkiem przyzwoity, jak na kosmetyk typowo drogeryjny. Wysoko umiejscowiono alkohol i Stearamidopropyl Dimethylamine kondycjonujący włosy. Są również dwa alkohole tłuszczowe, a po nich 6 wyciągów z roślin. Lauroyl Sarcosine to m. in. składnik antystatyczny, więc włosy nie powinny się elektryzować. Sodium Lactate nawilża włosy. Hydroxyethylcellulose to stabilizator emulsji. Kolejne składniki to znów wyciągi roślinne, są też witaminy C i E oraz składniki zapachowe, 6 rodzajów, pochodzące z naturalnych olejków eterycznych (mogą alergizować).

Ingredients are decent for a drugstore haircare. Alcohol is put high on the list and after that Stearamidopropyl Dimethylamine, conditioning hair. There are two fatty alcohols and then 6 plant extracts. Lauroyl Sarcosine is an antistatic agent. Sodium Lactate moisturizes hair. Hydroxyethylcellulose is an emulsion stabilizer. The next ingredients are plant extracts plus vitamins C and E. There are also 6 types of fragrance components that come from natural essential oils. They can cause allergies.


To, co zaznaczyłam na czerwono, może potencjalnie podrażniać wrażliwą skórę.

These names that I marked in red potentially are able to irritate sensitive scalps.



Jestem z tej odżywki zadowolona, ponieważ czyni moje włosy miękkimi i przyjemnymi w dotyku. Nie elektryzują się, nie są obciążone, a za to - lepiej nawilżone. Wydajność to kolejna zaleta. Jedyne, co może nie do końca mi pasuje, to nietypowy aromat, jakby nie do końca harmonijny. Ogólnie jednak uważam, że to przyzwoita odżywka o dobrym składzie, i to za niewielkie pieniądze. 

I'm satisfied of this conditioner, because it makes my hair softer and pleasant in touch. They don't stay up, aren't heavy. Moisture can be noticed. This Alterra is also efficient. One thing that maybe doesn't make me all in awe is the fragrance: there isn't a pleasant harmony in it. All in all I think it's a decent hair conditioner with a good list of ingredients. It doesn't cost much.


Kolejny kosmetyk, jaki wam przedstawię, to dezodorant w kulce.

Another product I'm going to write about is a deo roll on.



marka: Alterra
nazwa: balsam dezodorujący z bio melisą i szałwią
pojemność, cena: 50 ml/6,99 PLN
moja ocena: 2/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? nie

brand: Alterra
name: deo balm with bio melissa and salvia
amount, price: 50 ml/6,99 PLN
my rating: 2/10 pnts
would I buy it again? no




Skład jest pełen wyciągów z roślin i robi wrażenie. Brak jest szkodliwych soli aluminium. Jest Zinc Oxide - tlenek cynku, który może alergizować.

The list of ingredients is full of plant extracts and makes an impression. There's lack of unhealthy aluminium hydroxide. There's Zinc Oxide that may cause allergies.





Niestety, kosmetyk ten okazał się dla mnie kompletnym niewypałem. Dlaczego? Przypuszczalnie przez alkohol, trzeci na liście. Początkowo byłam zadowolona. Dezodorant pachniał lekko cytrusowo, przyjemnie; wydawało mi się, że działa. Po kilku dniach od stosowania zaczęła mnie piec skóra pod pachami i to bardzo mocno. Przypuszczam więc, że alkohol mógł wysuszyć i podrażnić mi skórę. Piekła mnie ona jeszcze z tydzień po odstawieniu kosmetyku, który powędrował do kosza...

Unfortunately, this cosmetic appeared bad. Why? I suppose that alcohol, the third ingredient on the list did so. I was satisfied at first. The deo roll on was smelling nicely, slightly citrusy and I thought it was working. After a few days it appeared that my armpits were burning and burning. I guess that the alcohol might have dried and irritate my skin. It was itchy perhaps a week more since I stopped using it. This Alterra deo went to my wastebin.


Znacie te kosmetyki?

Do you know these cosmetics?

48 komentarzy:

  1. Miałam tę odżywkę, ale niestety mi nie służyła. Lubię produkty Alterry, ale nie do włosów.
    Pozdrawiam serdecznie :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy próbowałam jakiś kosmetyk Alterry, chyba jeszcze nie miałam okazji, a często produkty tej marki rzucały mi się w oczy, może wreszcie się na jakiś skuszę;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba najbardziej lubię ich kremy do twarzy.

      Usuń
  3. Ja z kosmetyków do włosów Alterry jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Lubię ich szampon w wersji 'Sensitive'.

      Usuń
  4. Hi dear Aneta! This brand is new to me, what a shame for the deodorant. But the hair conditioner seems to work well! Nice review
    A big hug

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam tę odżywkę i niestety rewelacji nie było :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie każdy ma inne potrzeby włosowe ;)

      Usuń
  6. Nie miałam tych kosmetyków, ale zerknę na tą odżywkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy produkt znam, lecz podrażniał mi skórę :/
    Wciąż poszukuję idealnego produktu dla moich włosów :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, biedna... Mnie też często coś skórę głowy podrażnia. Odżywkę trzymam z daleka od skóry głowy, ale niektóre potrafią mnie podrażniać podczas spłukiwania, na ciele.

      Usuń
  8. I don't know these two particular products, but I know the brand from when I go to Germany :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy ich nie używałam, muszę im się przyjrzeć :)
    https://sweetcruel.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  10. What a lovely product! Thanks for sharing your review :)

    Kisses,
    Le Style et Moi
    http://lestyleetmoi.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  11. I've been trying to imagine the scent of pomegranate here, I think it's very nice. Have a great day.

    Blog Paisagem de Janela
    paisagemdejanela.blogspot.com.br

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomegranates smell interesting, kind of exotic :)

      Usuń
  12. haven't heard about this brand before :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uff the roll-on sound extremely bad, sorry what happened. We don't have Rossmann in Romania, but when I am travelling in Hungary I always buy several stuff there. I like the shops a lot!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It was really bad. In my opinion alcohol isn't a good solution when it comes to armpits.
      Do you have Drogerie Markt in Romania? We don't and I'd like to.

      Usuń
  14. Thanks a lot :D

    I didn't know this brand but sounds really interesting :) Love it!

    NEW COOKING POST | 3 Steps (only) to an amazing RED FRUITS CHEESECAKE
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś zawsze mi nie po drodze do Alterry ;(

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam Twoje recenzje <3 Na odżywkę mnie skusiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie Twoja recenzja tej odżywki. Nigdy nie miałam przekonania do tych kosmetyków a teraz chętnie jej spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wydaje mi się, że miałam kiedyś taki szampon Alterry, ale głowy nie dam ;-) Póki co bardzo pasują mi produkty tej marki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam tę odżywkę w zapasie, mam nadzieję, że i u mnie się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jakoś nie zapałałam miłością do kosmetyków tej firmy, ale mydełko o zapachu granatu uwielbia moja córcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrów córkę, ciocia Aneta też lubi ich mydła w kostce ;D

      Usuń
  21. Thanks a lot :D

    As I said, sound an amazing brand :)

    NEW OUTFIT POST | Minimal Cool
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Looks very interesting! Thanks for the post)
    http://beyoutiful.com.ua

    OdpowiedzUsuń
  23. Oba kosmetyki składowo dobrze się prezentują i oba mają naprawdę rozsądne ceny. Mnie alkohol też podrażnia, dlatego nie mogłabym skorzystać z takiego antyperspirantu, ale jak ktoś nie ma takich wrażliwych paszek, to będzie dla niego idealny wybór w porównaniu z innymi antyperspirantami z Rossmanna napakowanymi PEGami, parabenami czy aluminium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napaliłam się na ten dezodorant, bo fajny miał skład. Ale ten alkohol okazał się nie do przejścia; u Ciebie pewnie byłoby podobnie.
      Aluminium mówię nie. Zauważyłam, że gdy odstawi się dezodoranty z aluminium czy nawet ałun, przez jakiś czas naprawdę nieładnie się pachnie. Potem jest o wiele lepiej. Aktualnie używam dezodorantu Isana, bez aluminium, co kilka dni (gdy jest cieplej), ale to też nie ideał (skład!).

      Usuń
    2. Nieładnie pachnie to mało powiedziane, ja nie mogłam swego czasu pół dnia wytrzymać ze sobą jak chciałam dać pachom odpocząć. Aktualnie używam mąki z sodą i olejem kokosowym i jest okey, a teraz planuję przetestować magnezowy antyperspirant własnej roboty. Mój facet był z niego zadowolony, więc liczę, że ja też będę :)

      Usuń
    3. Hehe, ja nawet kilka dni :D

      Usuń
  24. Lubię Alterrę ale tych kosmetyków nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Maska nas ciekawi bo lubimy balsamy i kremy z tej firmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Don't know them but I do like a good roll-on :-)

    OdpowiedzUsuń