Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X

wtorek, 10 stycznia 2017

Babydream, Shampoo + Neobio, pasta do zębów z fluorem.

Poopowiadam dziś o dwóch kosmetykach. Przypuszczalnie jeden z nich będzie wam bardziej znany, a drugi mniej lub wcale - więc będzie okazja poznać coś nowego ;)

I'm going to tell you about two cosmetics today. Probably one will be more known than the other - so there will be an occasion to get to know something new ;)




Wielokrotnie czytałam na polskich blogach recenzje szamponu dla dzieci Babydream z Rossmana. Używają go często i dorośli. Skład wydał mi się przyjazny, więc kupiłam. Czy się sprawdził? Jak wiecie, szampony i mydła uczulają mnie najczęściej spośród kosmetyków do pielęgnacji...

I was often reading reviews of a children shampoo Babydream from Rossmann chain of stores on Polish blogs. Adults use it often too. Ingredients seemed OK to me, so I bought it. Does it work well for me? Like you know, shampoos and soaps irritate my skin the most often out of all body care cosmetics...




Otóż kiszka. A już się zachęciłam, a już się cieszyłam, że za 6 zł zdobędę fajny i łagodny kosmetyk. Nic z tego. Miałam po nim świetne, miękkie włosy, ale niestety piekła mnie skóra. Po kilku użyciach na ciele wyskoczyła mi jakaś kaszka (spłukuję szampon pod prysznicem), więc podziękowałam. Życie alergika! Tak więc postanowiłam, że koniec z próbami znalezienia czegoś tańszego od Sylveco, bo jedynie ich szampony, Alterra z Rossmana plus pewien Urtekram działają na moją łepetynę, jak należy. Recenzje innych szamponów, jakie jeszcze się być może ukażą, będą dotyczyć czasów sprzed mojej decyzji p. t. Olewam Testowanie Szamponów. Grrrr!
Kosmetyk się nie zmarnował. Rozcieńczyłam i poszedł do pralki, jako płyn do prania.

Unfortunately, it doesn't work well for me. And I was excited that maybe there will be a shampoo that costs 1, 5 euro and will be fine. I had great hair after washing, soft and pleasant in touch, yet my skin was burning. After a few usages I got some tiny convex spots on my body (I take showers) so I said no, thanks. Life of an allergic! I decided that I'm ending my attempts to find a shampoo that's cheaper than Sylveco because mainly their shampoos, Alterra plus one Urtekram work well for my skin. Reviews of other shampoos that will be published some day will pertain the days before my decision 'I Ignore Testing Unknown Shampoos'. Argh!
The cosmetic hasn't been wasted though. I diluted it and used it as a washing liquid to my washing machine.


Co w składzie może uczulać?

Let's have a look at ingredients. What can irritate?




Na moje oko - czwarte w kolejności, tajemnicze "parfum". Jest wysoko w składzie, a często pod tą nazwą ukrywają się drażniące skórę substancje niewiadomego pochodzenia. Jest też antybakteryjny Zinc Sulfate, potencjalnie toksyczny. Sodium Hydroxide to soda kaustyczna. Z tego, co wiem, neutralizuje się po jakimś czasie (jest potrzebna do zrobienia mydła - środek drażniący). Poza tym składniki wydają mi się łagodne.

I guess this might have been the fourth ingredient, the mysterious 'parfum'. It's high on the list and there are often hidden, allergenic substances of an unknown origin in 'parfum'. There's also antimicrobial Zinc Sulfate, potentially toxic. Sodium Hydroxide - I know that it's highly irritant but it becomes neutral after some time - and it's needed to achieve a soap. Besides the ingredients seem mild to me.


Zapach? No właśnie. Wyraźnie wyczuwalny, kojarzy mi się ze świeżością, czystością, typu proszki do prania. Taki trochę chemiczny. Szampon dobrze się pieni i dobrze domywa. Jeśli was nic nie uczuli, to będziecie mieć dobry, tani kosmetyk! 

Fragrance? Clearly noticeable, it brings freshness to my mind, such kind that washing powders give. A bit chemical one. The shampoo foams well and cleans well too. If you don't get any irritations, you'll have a good and cheap shampoo!


A teraz jeszcze króciutko o paście do zębów, którą kupiłam w sklepie z kosmetykami ekologicznymi.

And now in short about a toothpaste I bought in an online shop with eco cosmetics.




Marka jest niemiecka, a koszt takiej pasty to ok. 7 zł/75 ml.

The brand is German and the cost of such a toothpaste is less than 2 euros/75 ml.




Mam wersję z fluorem i kończę już drugą tubkę. Skład jest do zaakceptowania. Sodium Cocoyl Glutamate - środek powierzchniowo czynny strona ewg klasyfikuje ładnie i co bym stąd wywaliła, to jedynie barwnik. Smak nieprzesadnie ziołowy, a tylko troszkę; taki w sumie nijaki i przez to niespecjalnie charakterystyczny, ale w sumie pasta bardzo dobra. Ładnie się pieni, zęby domywa, brak większych zastrzeżeń. 

I have a version with fluoride and I'm finishing the second tube. Ingredients are acceptable. Sodium Cocoyl Glutamate, a surfactant, is classified very well by ewg site and what I'd remove from the list is only a dye. The taste is moderately herbal, not too much; it's bland actually and not much characteristic but all in all the toothpaste is a very good one. It foams well, cleans well, no bigger complaints.

Mam nadzieję, że te informacje się komuś przydadzą :)

I hope the info will be useful for somebody :)




53 komentarze:

  1. Ten szampon podobno dobrze się sprawdzado mycia pędzli, ale sama nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój dentysta gorąco polecił mi pasty po zębów z fluorem i takich zawsze poszukuje. Ta pasta wydaje się być świetna. Z chęcią bym się na nią skusiła, jako alternatywa dla mojego Elmexa ;)
    Pozdrawiam, Madzia (megly.pl) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam i takich, i takich, np. rano bez fluoru, wieczorem z fluorem.

      Usuń
  3. Również czytałam dużo o szamponie Babydream, ale jeszcze nie skusiłam się na niego. Jakoś średnio przepadam za szamponami dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam szampon, ale po dłuższym stosowaniu przesuszył moje włosy

    OdpowiedzUsuń
  5. I'm curious about how much you pay for the Urtekram shampoo that you're using. I'm asking because it's Danish, and if it's cheaper here, I might be able to help you out :) Just let me know.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. About 27 PLN. And how much is it in your country?

      Usuń
  6. Używałam kiedyś tego szamponu ale nie pamiętam co myślałam. Nie kupiłam go drugi raz to pewnie nie zachwycił:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super review, bardzo fajny blog, pozdrawiam z Londynu!
    Dominica from www.its-dominica.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że tak zadziałał na Twoją skórę. Co do pasty, to ja staram się wybierać te bez fluoru :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie używałam nigdy więc ciężko mi cokolwiek o nim powiedzieć :)

    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  10. A nie masz uczulenia na betainę kokamidopropylową? Coraz więcej osób uczula, a naprawdę ciężko o szampon bez niej... Pasty do zębów z fluorem to już od jakiegoś czasu nie moja bajka, więc się nie wypowiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest w większości szamponów. Ale mają ją też szampony Sylveco - a te mnie nie uczulają. Raczej stawiam na substancje zapachowe, alkohol i sól w składzie, plus niektóre konserwanty.
      Ja z kolei zauważyłam, że gdy przez kilka miesięcy używałam pasty bez fluoru, musiałam iść do dentysty z kilkoma próchnicami - nie wiem, czy to zbieg okoliczności, czy nie, więc teraz myję raz z fluorem, raz bez :)

      Usuń
  11. Miałam ten szampon i pamietam ze włosy po Nim skrzypiały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha moja koleżanka identycznie mówi:D

      Usuń
  12. muszę w końcu wypróbować ten szampon :D

    OdpowiedzUsuń
  13. That's a shame the shampoo didn't agree with you. I am like that with food - allergies a plenty! Got to be so careful! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeah, you have trouble with the food, poor one...

      Usuń
  14. Mnie szampon Babydream też nie podszedł. A po pastę może kiedyś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jest już kilka czytelniczek, którym też nie podszedł...

      Usuń
  15. pasta wydaje się przyjemna:) babydreama mam li olejek:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, both product look amazing! Thanks for sharing your review :)

    Kisses,
    Le Style et Moi
    http://lestyleetmoi.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam szampon, ale strasznie plątał mi włosy. Zużyłam go do mycia pędzli.
    Przy okazji zapraszam do mnie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  18. It is interesting to try the pasta. Thank you for the introduction to her

    OdpowiedzUsuń
  19. Miałam ten szampon dawno temu i pamiętam że miał ładny zapach, ale jak działał to nie pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki zapach świeżości, coś jak proszek do prania.

      Usuń
  20. Mam go teraz, bo koleżanka stwierdziła, że to hit hitów :) Moje wrażenia - ładnie pachnie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Great reviews! Too bad the shampoo irritated your allergies :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Używałam kiedyś tego szamponu, ale w ogóle się nie pienił i trochę taki bezzapachowy był.

    OdpowiedzUsuń
  23. Produtinho bom hein...amo esses cheirinhos.

    Bjim...
    >>blog Usei Hoje<<

    OdpowiedzUsuń
  24. a tyle dobrego o nim słyszałam, wiesz co albo parfum albo triticum vulgare - pszenica, chociaż jeśli nie masz alergii na gluten czy pszenicę to nie powinna Twoja skóra reagować na triticum vulgare. Sama się trzymać od niego będę z daleka, właśnie przez pszenicę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie mam, z tego, co wiem... Ten zapach wysoko na liście, a odbieram go jakoś tak chemicznie.

      Usuń
  25. I got that shampoo for my dog :'D I had it for myself some time, too, but it made my skin itchy. My dog is fine with this shampoo :'D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Give a hug to your dog from the auntie Notcopyacat :D

      Usuń
  26. mam mieszane uczucia na temat używania kosmetyków dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja ten szampon lubiłam do pędzli kupować :)

    OdpowiedzUsuń
  28. dużo ludzi chwali sobie szampony dla dzieci, bo ponoć najlepiej działają na włosy :)
    Nie znałam w ogóle tej pasty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre są dobre, np. Sylveco dla dzieci :)

      Usuń
  29. Tak, tak, przydadzą się! Ciekawa akcja z płynem do prania z szamponu... Muszę kiedyś kupić ten szampon. Taka pasta nawet nie jest droga, jak na ekologiczną rzecz. Ja kupuję najczęściej pastę Elmex dla dzieci, która jest sporo droższa, ale to jedyna w Carrefourze koło mnie, która nie ma SLS :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nie jest droga. A Sensodyne w Carrefour mają? Ostatnio wypatrzyłam taką bez SLS.

      Usuń
  30. Mnie Babydrem nie uczula, ale skoro Alterra jest według Ciebie lepsza, to spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta się u mnie sprawdziła: http://notcopyacat.blogspot.com/2016/05/alterra-krem-pielegnacyjny-granat-bio.html
      Szampon z granatem jest wg mnie gorszy.

      Usuń
    2. Bo szybciej mi się włosy po nim przetłuszczają 😕

      Usuń

Podoba Ci się ten blog? Zostań na dłużej :)

Podoba Ci się ten blog? Zostań na dłużej :)
Do you like this blog? Stay for a longer time :)

NotCopyACat:

NotCopyACat:
because we don't want to copy one another (not a copycat), still we have a lot in common :) - that's why one letter in the name of my blog is switched.