piątek, 18 listopada 2016

Muzyka lat 90-tych: mężczyźni.

Co do lat dziewięćdziesiątych i muzyki, gdy robiłam sobie przegląd tych czasów, okazało się, że wiele kawałków, których wówczas słuchałam, już do mnie niespecjalnie przemawia. Dajmy na to polski punk. Nie, dzięki. Wybrałam zatem wykonawców i piosenki, które mogę polecić i w roku 2016.

When it comes to the music from the 90s, it seems I am not a fan of many songs I used to like then, f. ex. Polish punk rock. No, thanks. I've chosen some singers and bands I can recommend in 2016.

1. The Cure.



Oj, bardzo ich lubiłam... Niektórych płyt mogę słuchać i do teraz. Pamiętacie Lullaby albo Friday I'm in Love? Robert Smith ma charyzmę. Stylizował się na pacjenta szpitala psychiatrycznego ;), jego wokal nie każdemu pasuje - bardzo charakterystyczny, Roberta trudno podrobić. Bartek Kasprzykowski próbował w Twoja twarz brzmi znajomo, ale skopał go dokumentnie - co dobrze odegrał, to mowę ciała ;)

I've liked them a lot... I can listen to some albums even now. Do you remember Lullaby or Friday I'm in Love? Robert Smith is charismatic. His style was like from hospital for mentally ill people ;), his vocal isn't liked by everybody - very special and hard to imitate. A Polish actor, Bartek Kasprzykowski was trying to sing like Robert but in my opinion messed the singing up (in the TV programme called Your Face Seems Familiar to Me), he managed with Smith's body language though ;)





2. Depeche Mode - w latach 90-tych nadal popularni, nadal świetne kawałki. Rewelacyjne albumy Violator, Songs of Faith and Devotion, Ultra.

Depeche Mode - still popular in the 90's, still great songs. Gorgeous albums, Violator, Songs of Faith and Devotion, Ultra.









3. Guns'n'Roses: petarda Axl Rose :D Don't Cry, November Rain, You Could Be Mine itd itp. Axl ma moim zdaniem wokal jak pijak, ale w pozytywnym znaczeniu ;) Wymiatali chłopaki!

Guns'n'Roses: Axl Rose is a blast! :D Don't Cry, November Rain, You Could Be Mine and so on. Axl has a 'drunk' vocal, but in a positive meaning ;) They were smashing!







4. Red Hot Chili Peppers - jedyni w swoim rodzaju :D

Red Hot Chili Peppers - one of a kind :D




5. Kula Shaker - są dwie piosenki, które znalazłyby się w moim top 50 wszechczasów, a Govinda uplasowałaby się w pierwszej dziesiątce. To śpiewana w sanskrycie modlitwa do Kryszny, bo wokalista ma takież zainteresowania. Sanskryt to język literacki starożytnych, średniowiecznych i wczesnonowożytnych Indii. Rewelacyjny kawałek. Super byłoby usłyszeć go na żywo :)

Kula Shaker - there are a few songs that would fit my top 50 of all the times and Govinda would go to the top 10. This is a song sung in Sanskrit language, a prayer to Krishna because the singer has such interests. Sanskrit is a language of ancient, medieval and early modern times of India. A gorgeous song. I'd be happy to hear it live :)







6. Oasis. Lubiłam brit pop. Obecnie nie jestem najgorętszą fanką, ale doceniam. Liam Galagher lubi rozciągać sylaby śpiewając :)

Oasis. I liked brit pop. Nowadays not the biggest fan, but I appreciate it. Liam Galagher likes stretching syllables while singing :)






7. Rage Against the Machine: amerykański zespół wyrażający w swoich utworach poglądy polityczne. Uwaga, polecą przekleństwa ;)

Rage Against the Machine: an American band expressing political views in their songs. Attention: explicit lyrics ;)




8. Faith No More: Mike Patton jak nie ryknie! :D Zespół pochodzi z Ameryki. Piosenki w przeróżnym stylu, od Epic do I'm Easy.

Faith No More: Mike Patton's singing is like roaring sometimes! :D The band comes from the USA. Songs in various styles, from Epic to I'm Easy.







9. Fatboy Slim: DJ, super muzyka na imprezy, zabawne teledyski, czegóż chcieć więcej? Mój syn go bardzo lubi :)

Fatboy Slim: the DJ, super music for some parties, funny videoclips. My son likes him a lot :)





10. U2. Tych panów chyba nie trzeba przedstawiać :) Działają od naprawdę dawna - od 1976 r.

U2. I guess they are known for everybody :) They have been playing for a very long time - 1976 was their start.





11. Aerosmith.



Teledysk o szaleństwach młodości ;)

The video is about crazy youth ;)



Oczywiście, i nurtów muzycznych, i utalentowanych muzyków było wówczas sporo więcej; ja jedynie skoncentrowałam się na tym, czego do tej pory lubię posłuchać od czasu do czasu. Okazuje się, że lata 90-te obfitowały w mnóstwo godnych uwagi wykonawców. Narodził się również grunge. Na chwilę obecną, uogólniając, wolę jednak muzykę z lat 80-tych i tę z lat 2000 do powiedzmy 2007. O niej za czas jakiś, a tymczasem miło mi będzie, jeśli odtworzycie sobie choć jeden kawałek z tych zaserwowanych :)

Of course, there were much more music styles and singers/bands worth paying attention; I've only concentrated on this what I like to listen to nowadays, from time to time. The 90's were full of very good musicians. Grunge was born then too. For the time being, in general, I prefer music from the 80s and this from let's say 2000 to 2007. The entry about this period will appear in the future and in the meantime it will be nice if you play at least one song from these chosen ones :)

51 komentarzy:

  1. Aerosmith i U2 to klasa sama w sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę tu kilka ulubionych piosenek z dawnych czasów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam prawię wszystko ;) a puszczę sobie don't cry- kocham tą piosenkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow świetny niski wokal w Depeche Mode :) Generalnie nie znamy prawie nic ale ciekawe utwory wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wam DM przebardzo! Są rewelacyjni :)

      Usuń
  5. Ahh Fatboy Slim is funny! I like it a lot too! =)

    OdpowiedzUsuń
  6. Craazyyy, crazzyyy.... oh, so many memories)) love such recalls) I've been listening to this... a lot!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I remember I was sitting in a cafe as a teenager with Crazy on MTV ;)

      Usuń
  7. O lata mojego dzieciństwa :D Wychowałam się na takiej muzie. Jeszcze mogę dopisać Michaela Jacksona (mój tato był za młodu jego wielkim fanem) i Metallice :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michaela i Metallicę też lubię. Teraz bardziej Michaela, ale ta płyta z "Enter Sandman" i "Nothing Else Matters" była w moim posiadaniu :)

      Usuń
  8. I love Rhcp and oasis! My favourite music from the 90s isn't what I actually listened to in the 90s... Back then I only listened to cheesy happy pop music (spice girls, backstreet boys, aqua) now I'm more alternative/indie/rock :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I remember all the three you've mentioned (and how girls were in love with the blonde guy from Backstreet Boys :D), but in the 90s I was mainly a grunge, punk and the Cure-Brit Pop- Depeche Mode girl :)
      RHCP - I often listen to them nowadays too.

      Usuń
  9. Mi miłość do Depeche Mode nie przeszła z latami 90, wręcz przeciwnie,to rośnie każdego dnia:)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, musiałabym posłuchać ich nowszych płyt - bo moje zainteresowanie nimi zmniejszyło się gdzieś w okolicy "Dream On" i po urodzeniu dziecka nie miałam głowy do muzyki - teraz mam więcej możliwości i chęci, by na nowo czegoś posłuchać, bo syn już dawno nie jest dzidziusiem :D

      Usuń
  10. I can see that we appreciate some of the same music. I love Steven Tylor! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I have to admit he has a beautiful daughter :D

      Usuń
  11. W latach 90 powstało wiele wspaniałych zespołów. Ja najbardziej lubię twórczość Nirvany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako nastolatka lubiłam bardzo ich muzykę. Również Pearl Jam, Soundgarden, Stone Temple Pilots...

      Usuń
  12. Jeśli lubisz takie muzyczne podróże w czasie polecam na Youtube serie "Tego się słuchało" RMF FM :)
    A Aerosmith kocham do dziś <3
    Pozdrawiam serdecznie :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wszystkich kojarzę, ale za niektórymi zespołami był szał :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Guns'n'Roses i Oasis ; reszta do mnie nie przemawiała wtedy i nie przemawia dziś ;

    OdpowiedzUsuń
  15. I am glad I know most of them. I still listen to U2 :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Amazing selection! The Cure is one of my favourite groups ever... "Friday I'm in love" and "Boys don't cry" are just little pieces of art! Thanks for sharing :)

    Kisses,
    Le Style et Moi
    http://lestyleetmoi.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Boys Don't Cry" comes from the early album, I like it a lot too; also "Plastic Passion" from that album and more :)

      Usuń
  17. do red hotów mam uwielbienie od zawsze;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też - może nie uwielbienie, ale sympatię :)

      Usuń
  18. Wielbię ich wszystkich *.*
    Do mnie też jesienią wraca faza na lata '90

    OdpowiedzUsuń
  19. to były czasy.. Aerosmith zacząłem słuchać dosyć niedawno, ale np. Fatboy slim to się słuchało:P

    OdpowiedzUsuń
  20. I know most of them, but to be honest, I don't listen to many :'D Except for Guns and Roses, I really like them! Danced to November Rain on my wedding, ha ha :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Kula Shaker, Oasis and RATM. They are my picks from your list. I have seen Kula Shaker live, so brilliant and would have loved to see RATM. I love them so much - Tom Morello is so talented :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaah you've seen KS live! I want :D

      Usuń
    2. They were so good :-D I also saw The Jeevas too. Do you like their stuff?

      Usuń
    3. I have no idea who the Jeevas are ;)
      Kula Shaker made a huge impression on me when I was 19 :)

      Usuń
  22. Excellent selection! I love music 90-tyh

    OdpowiedzUsuń
  23. Oh, yes, Cure could still be on my playing list (if I had one now days :D )
    I listened to Crazy because I love the video :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiesz co, mogłabyś też zrobić takie o aktorach i aktorkach, byłoby też fajne... Jakoś lata 90-te to dla mnie bardziej doświadczenie imprezowe, i te wszystkie songi bardziej kojarzą mi się z wakacjami czy jakimiś imprezami ,a tamta muzyka z 80-tych była dla mnie bardziej osobistym przeżyciem, słuchana w pokoju itd. Cure'a też lubiłam, np "wish" ( piosenkę, nie całą płytę), piękna ballada, lubię też "Picture of you" i " I will always love you", "Catch" i tą płytę "Wild Mood Swings"... Resztę tych zespołów mniej, no Faith No More też słuchałam i Red Hot Chilli Peppers. W latach 90-tych odkryłam że wolę rythm and blues i soulowe brzmienia czy reagge :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko co ja w tych latach oglądałam, hmmm... Sporo już nie pamiętam, niestety. Mogę ci zdradzić, że wielbię Matrix :D
      Pictures of You są cuuuudowne :)

      Usuń
  25. Z ww. dla mnie liczyły się głownie Depeche Mode i U2!! Ach, lata 90-te to już końcówka fajnych czasów wg mnie, wtedy już zaczynała się nowa era i od koniec XX w dało się to odczuć, nawet muzyka już zaczynała się zmieniać. Ja domniemywam, że to wina ery komputerów - nawet dźwięk zmieniły, już nie mówiąc o ludzkim życiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiejś miałkości era się zaczęła... No, znalazłabym kilku ciekawych wykonawców, ale robi się coraz bardziej banalnie.

      Usuń