wtorek, 1 listopada 2016

DAX, Cashmere, Make-up Blur Maxi Cover: fluid-baza wygładzająco-kryjąca.

Jakie podkłady są waszymi ulubionymi? Ja nie mam jeszcze ulubieńca. Szukałam dobrze kryjącego fluidu na dni, kiedy twarz wygląda szczególnie niekorzystnie i kupiłam ten oto egzemplarz od Dax:

Which foundations are your favourites? I don't have any favourites yet. I was searching for one with a good opacity, for such days when my face doesn't look well. I bought this Dax one:



marka: Dax
nazwa: Cashmere, Make-up Blur Maxi Cover: fluid-baza wygładzająco-kryjąca
pojemność, cena: 30 ml/35 zł
moja ocena: 7/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? nie

brand: Dax
name: Cashmere, Make-up Blur Maxi Cover
price, amount: 35 zloty/30 ml
my rating: 7/10 pnts
would I buy it again? no


Jest jeden zasadniczy powód, dla którego nie kupię go ponownie, ale o tym za chwilę.

There is one crucial reason why I won't buy it again, but I'm going to tell you about it in a while.


Produkt jest zafoliowany; dzięki temu mamy pewność, że nikt wcześniej się nim nie smarował.

This product is foiled; you may be sure nobody opened it before you.




Wybrany przeze mnie odcień to najjaśniejszy 01, kość słoniowa. Moja cera jest z tych bledszych.

I've chosen the lightest shade, nr 01, Ivory. My complexion is rather pale.


Powiem wam, że nie wierzyłam w efekt 'blur'. Myślę, ściema. Myliłam się!

I didn't believe in the promised 'blur' effect. I was wrong!




Obiecany olej migdałowy jest dopiero w ósmej linijce składu, wyciąg z algi zielenicy w siódmej, wit. E, C, A - w ósmej. W ogóle, na skład lepiej nie patrzeć, bo jak to w podkładach, sama chemia, silikony i Bóg wie co. Tu tych silikonów różnych trochę jest, parabeny też, propylene glycol, phenoxyethanol i inne nieciekawe składniki. Używam tego fluidu naprawdę sporadycznie, więc raz na ruski rok jestem w stanie taki skład zaakceptować.

Z ciekawostek jest np. Nylon-12, mający redukować świecenie się cery. 


The promised almond oil is in the eighth line of the list, the alga in the seventh, vitamines E, C, A in eighth one. Better not to look at these ingredients, because just like in foundations' case, there are mainly chemical compounds, silicones and God knows what more. There are many silicones here, parabens too, propylene glycol, phenoxyethanol and other nasty ingredients. I use this foundation rarely, so I am able to accept this list.

There's also f. ex. Nylon-12 that is to reduce shining of your skin.




Opakowanie ładne, eleganckie. Podkład rozprowadza się bezproblemowo. Tuż po nałożeniu byłam zaskoczona, bo istotnie był taki pożądany efekt 'rozmycia', ujednolicenia cery - wyglądała trochę jak przerobiona w Photoshopie :O Okazało się też, że właściwie dobrałam odcień. Podkład dobrze kryje i miałam wrażenie, że wyglądam lepiej, niż w rzeczywistości - odmłodniałam ;) Świecenia się nie odnotowałam przez dobre 5 godzin, a zdarza mi się to, oj, zdarza ;) Podkład trzymał się na twarzy przez cały dzień. Ale, żeby nie było tak cudownie... Trudno mi znieść jego zapach. Po prostu, przez pół dnia wyczuwam zapach silikonu. Matko i córko. Nie da się o nim zapomnieć i przez ten jeden głupi fakt nie kupię ponownie. Jeśli nie macie czułego powonienia, podkład może wam bardzo przypasować! Ja na szczęście zapłaciłam za niego pół ceny (słynna promocja w Rossmanie), więc może być ;)


The package is nice, looks classy. This foundation smears without problems. I actually was surprised after I had used it because there was a blur effect promised on the package. My complexion became evened out and like done in the Photoshop :O I chose the shade properly. This cosmetic has a very good opacity and I had an impression I was looking better (younger) ;) I didn't notice shining for about 5 hours. The foundation lasted on my skin the whole day. There's a disadvantage though: simply, I can smell silicone for about half a day and it isn't a pleasant fragrance. There's hard to forget about it and because of this one feature I won't buy this one again. If you don't have a sensitive sense of smell, this Dax may be suitable for you! I paid half of the regular price for it: there was a bargain in Rossmann, so I won't complain ;)




na twarzy/on my face:



58 komentarzy:

  1. Przyznam, że nie słyszałam o tym fluidzie, ale raczej bym po niego nie sięgnęła przez zapach, o którym pisałaś. Jednak wole produkty o bardziej przyjemniejszych zapachach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, mam wrażliwe powonienie. Możliwe, że komuś innemu ten zapach by aż tak nie przeszkadzał. Ja jednak czuję coś sztucznego, silikonowego, a że to podkład - miałam to cały czas dosłownie pod nosem ;)

      Usuń
  2. a ja nie używam podkladów i mam spokój z ich wyborem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo rzadko - i mam tylko ten jeden ;)
      No i fajnie masz :D

      Usuń
  3. Obawiam, się, że moją skórę mógłby zapchac ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej nie zapchał, też się obawiałam...

      Usuń
  4. Kurcze, mam ultra wrażliwy zmysł powonienia, szkoda że go czuć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki wrażliwy zmysł powonienia potrafi dać w kość ;)

      Usuń
  5. I must admit, I've never used foundation in my life :'D I only use eyeshadow, mascara, blush, eyeliner etc., but no make up or foundation :'D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucky you! I mainly use eyeshadows, mascaras and lipsticks.

      Usuń
  6. Nie słyszałam wcześniej o tym podkładzie ;)

    https://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz go widzę i raczej się na niego nie skuszę ze względu na zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znając życie ne mają mojego koloru :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A cerę masz, z tego co widzę na miniaturce, też raczej bladą?

      Usuń
  9. ja raczej używam BB kremów bo w sumie niewiele mi potrzeba, ale z takich bardziej kryjących fajny jest Rimmel lasting finish 25h :) i raczej nie pachnie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Great review! Too bad about the smell... It would definitely bother me too if I could smell it even after its dried! My favourite foundation is makeup forever ultra hd... I don't use it too often though I use Laura mercier tinted moisturizer as my everyday

    OdpowiedzUsuń
  11. That looks like a really nice product :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam produktu.. U mnie najlepiej sprawdza się miks kremu BB Mizon i podkładu (obojętnie jakiego ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. I never wear this kind of makeup LOL

    OdpowiedzUsuń
  14. Podejrzewam, że mój nochal też nie zniósłby długotrwałego zapachu... Ja ostatnio prawie nie używam fluidów, moja cera jest mi za to wdzięczna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że u mnie tez by się sprawdził, bo jestem okropnym bladziuchem, ale nie wiem jak byloby z tym zapachem; miałam kiedyś bazę pod makijaż , ale nie przypominam sobie żeby mnie jakoś zapach odpychał, a pewnie tez był w niej silikon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam kiedyś bazę Ingrid z silikonem i też była OK zapachowo, może tu po prostu tego silikonu jest więcej albo co, pojęcia nie mam.

      Usuń
  16. Nigdy nie mialam nic z tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jedna rzecz a tak komplikuje... dla mnie zapach też jest istotny... może gdyby szybciej znikał nie było by tak źle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, długo się utrzymuje - a efekt na twarzy jest bardzo dobry!

      Usuń
  18. wow, I wonder why smell stays on for so long!

    OdpowiedzUsuń
  19. dla mnie zapach az tak duzego znaczenia, a w przypadku tego podkładu nie wyczułam nic nieprzyjemnego. Co prawda jedynie malowałam kolezanke, ale tez powinnam to czuc. Chyba, ze po prostu nie zwrocilam uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci tak: zanim go kupiłam, przetestowałam go w drogerii i wówczas nie zwróciłam uwagi na zapach - zresztą posmarowałam mały fragment skóry. Potem, w trakcie noszenia, okazało się, że mam kosmetyk blisko nosa (i na nosie też ;)) i ten chemiczny zapach przez wiele godzin mnie rozprasza i mi przeszkadza. Może koleżanka i ty nie macie aż tak nadwrażliwych nosów ;)

      Usuń
  20. Ten zapach musiał być masakryczny :( Mnie by chyba szlag trafił :P
    http://luksusowezycie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  21. Hi! Amazing review, thanks for sharing :)

    Kisses,
    Le Style et Moi
    http://lestyleetmoi.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  22. Tego podkładu nie znam, a swojego ideału nadal szukam - w tej chwili używam matującego podkładu L'oreal ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. te kosmetyki mają tak cudowny zapach że nie mogę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba pierwszy raz trafiłam na taki solidniejszy ;)

      Usuń
  24. Wszystko pięknie, ale ten zapach... Raz miałam świetny podkład, ale nie mogłam znieść jego zapachu i... się go pozbyłam, bo to było dla mnie nie do przebrnięcia. Muszę czuć się komfortowo. Pozdrowionka cieplutkie :) Megly (9megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli ty też miałaś jakiegoś podkładowego śmierdziela ;)

      Usuń
  25. Ja dałam sobie spokój z podkładami bo nie umiem trafić w mój kolor, albo moja buzia cały czas zmienia kolor cholera wie :D Używam tylko korektora tam gdzie trzeba i pudru:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zapach niestety nie zachęca do zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  27. It is a pity that there is a smell of silicone and it tangible. And so an interesting foundation

    OdpowiedzUsuń
  28. Szkoda, że ma słaby zapach, bo wydaje się fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako podkład sprawował się bardzo dobrze.

      Usuń
  29. O cholipa, nawet się łasiłam na niego w Ross, ale nie wąchałam :D No i chyba nie nabędę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wąchałam, ale nie wiem, czy coś bym wywąchała w sklepie na małym obszarze skóry ;)

      Usuń
  30. I have a Rimmel foundation, but I don't understand about these things!!!! I have only started wearing macara and lipstick recently! Not been brave enough to try anything else ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi sweetie!!!
      A huge hug from me, so great to see you again :)))
      You and make up? You've surprised me :)

      Usuń
  31. nie znam, ale jestem ciekawa jakby spisał się u mnie

    OdpowiedzUsuń
  32. It is an interesting product. During summer I have tried a BB cream by OLAZ but....at end I'm back to my usual creamy foundation extra-firming by Clarins that works always very well. =)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jakoś go nigdy nie widziałam... Ja teraz mam krem BB od YR albo bazę Rimmel 25 h, którą bardzo polubiłam, i lubie też EL Double Wear i od Bourjois :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten Rimmel mnie ciekawi. Musiałabym sprawdzić, co ma w środku.

      Usuń