Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X

czwartek, 1 września 2016

Muzyka lat 80-tych: mężczyźni.

Dziś powracam do lat 80-tych, a konkretnie do muzyki wykonywanej przez panów. Działo się! Niektórzy z nich nadal tworzą i mają swoich wiernych fanów. Jestem ciekawa, czy znacie i lubicie któryś z wymienionych przeze mnie zespołów/któregoś z wokalistów, a może macie na myśli kogoś innego z lat 80-tych?

Today I'm coming back to the music of the 80's, specifically that performed by men. It was happening a lot! Some of these bands and singers still are musically active and have their faithful fans. I'm wondering if you know and like some of the men mentioned by me, or perhaps you have someone else from the 80's in your minds?

Na początek, duo, które mnie zachwyciło we wczesnych latach podstawówki. Zespół Pet Shop Boys. Na ich tekstach zaczynałam uczyć się angielskiego. Większość z was zapewne zna ich hity It's a Sin, przeróbkę piosenki Presleya Always On My Mind, Heart i inne. Ten zespół wyróżniał się ambitniejszymi tekstami piosenek. Tworzą do dziś i dzięki szukaniu wiadomości do tego postu znalazłam świetny koncert z tournee Pandemonium (lata 2009/10) - zachwycili mnie również tancerze, efekty wizualne i kilka nowszych piosenek.

For a start, a duo that delighted me in my early primary school years. The Pet Shop Boys. I started learning English using their lyrics. Most of you probably know their hits: It's a Sin, a cover of Presley's Always On My Mind or Heart and more. This band stood out of the synth crowd with clever lyrics. They create music till nowadays and thanks to searching news for this post I've found a great gig from the Pandemonium tour (2009/2010) - I was delighted by their dancers, visual effects and a few newer songs.








Kobiety w latach 80-tych często zachwycały się kolejnym duetem: Modern Talking! Ich piosenki odtwarzano na każdej chyba dyskotece. Pamiętam, jak nastolatki i dorosłe kobiety spierały się, który przystojniejszy: brunet Thomas Anders, czy blondyn Dieter Bohlen? :D A wy, jak myślicie? :D 
Oni już teraz nie tworzą. 

Women in the 80's often were delighted with a duet called Modern Talking. Their songs were played on an each and every disco, I guess. I remember when teenagers and adult women were arguing, which one is more handsome: the black haired Thomas Anders or the blonde Dieter Bohlen? And you, what do you think? :D
They don't create music anymore. 








Kolejny sławny pan to George Michael, nie można go ominąć, absolutnie! Najpierw w zespole Wham!, potem solo, znany do dziś. Masa przebojów. Pamiętacie Too Funky albo Faith?

Another famous guy is George Michael; I can't omit him, absolutely as he's very significant for the music of those times. First he was singing in Wham! duet, then solo and is known till today. Lots of hits. Do you remember Too Funky or Faith?







Mega gwiazda, król popu, z show dopracowanym do ekstra perfekcji. Michael Jackson. Ekscentryk, który przeszedł wiele operacji plastycznych. Tony hitów. Nieudane małżeństwo z córką Presleya. Smutny koniec, kiedy próbował znów wrócić na scenę. Lata 80 i 90 to był jego czas. Thriller, Bad... Robił wielkie wrażenie, a jak tańczył! Do dziś styl jego tańca wpływa na wielu tancerzy, a wokal miał nie do pomylenia z żadnym innym.

Mega star, the king of pop, show prepared to the maximum perfection. Michael Jackson. An eccentric man, who underwent many plastic surgeries. Tons of hits. Unhappy marriage with Presley's daughter. Sad end, when he was trying to make his huge comeback. 80's and 90's were his time. Thriller, Bad... He made a huge impression and how he was dancing like! His dance style still influences various dancers till today and his vocal was unmistakable. 







Duran Duran - należał do muzyki new romantic. Znacie Notorious albo A View to a Kill?

Duran Duran - they belonged to the new romantic bands. Do you know Notorious or A View to a Kill?







Kolejny zespół jest totalną legendą. Queen. Freddie Mercury, jedyny w swoim rodzaju. Niestety, zmarł na AIDS i był to szok dla wielu. Wielki głos, charyzma, wpływy baletowe, operowe. Ich muzyki nie da się jednoznacznie sklasyfikować, ale na pewno są spore wpływy rocka.

Another band is a total legend. Queen. Freddie Mercury, one of a kind. Unfortunately, he died of AIDS and it was a shock for many. A gorgeous voice, charisma, opera and ballet influences. Queen can't be trully classified as a music type, but there surely are rock influences in it.







Kto jeszcze pamięta Europe? Wielki hit The Final Countdown, ja pamiętam jeszcze Rock the Night. Niemniej jednak ten pierwszy kawałek ogromnym hitem był. Panie zastanawiały się, czy śpiewa wokalistka, czy wokalista Trwała ondulacja - imponująca :D

Who still remembers Europe? A big hit The Final Countdown? I also remember Rock the Night and that's all. Nevertheless the first song mentioned by me was a huge hit. Ladies were wondering if the singer was male or female. These spectacular hairdos :D







Kolejna grupa jest dla mnie bardzo ważna, ponieważ jako nastolatka byłam przez jakiś czas - tak, tak! tzw. depeszówą. Nosiło się wówczas takie specyficzne buty z blachą na czubku. W latach 80-tych, gdy chciało poznać się teksty jakichś piosenek, można było kupić małe książeczki z wydrukowanym tekstem, po angielsku. M. in. na takich książeczkach poznawało się angielskie słówka. O tak, Depeche Mode poszerzyli moje słownictwo :D Uwielbiałam Martina Gore'a i Dave'a Gahana, a koncert 101 i Violator (wydany już w 1990 r.) katowałam na okrągło. Nawiasem mówiąc, Martin Gore wydał w 1989 r solowy album Counterfeit, który mnie absolutnie wówczas zachwycił. Jego wokal lubię do tej pory, piękne vibrato :)

Another band is very important for me because as a teenager I was a Depeche Mode fan. We were wearing such specific boots with a piece of metal. In the 80's, when you wanted to find lyrics of some songs, you could buy small books with English lyrics printed. I was learning new English words from these books. Oh yeah, Depeche Mode widened my English :D I loved Martin Gore and Dave Gahan and was still playing the 101 live album, Violator (it was released in 1990) and more. I was delighted with a solo album sung by Marin Gore, named Counterfeit and released in 1989. I like his vocal a lot up to the present time, he uses a beautiful vibrato :)








Ostatnia postać, którą wymienię, to Phil Collins. Oczywiście tych zespołów i wokalistów lubianych przez tłumy było o wiele więcej, a ja przypominam wam głównie moich ulubieńców (Modern Talking lubiłam, gdy miałam chyba z 7 lat :D). Jeszcze The Cure bym tu wliczyła, ale słuchałam ich raczej w latach 90-tych. Collinsa słuchałam najmniej, ale jego muzyka miała swój niezaprzeczalny urok, a i teksty były niegłupie.

The last person I'm going to mention is Phil Collins. Of course there was much more singers and bands liked in the 80's, but I am mentioning my favourites (I liked Modern Talking maybe when I was 7 :D). I'd mention The Cure too but I was listening to them in the 90's more. I liked Collins music, maybe I wasn't a huge fan but his music has its charm and lyrics aren't stupid.







O kurcze, jeszcze A-ha! A już miałam kończyć posta :D

Oh my, I have to add A-ha too! And I was to finish this post :D






Znacie, lubicie coś z tej hordy?

Do you know and like somebody from that swarm?

51 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A-HA też było fajne, pamiętasz np. "Crying in the Rain"?

      Usuń
  2. Wszystko- mój ulubiony okres w muzyce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie sama nie wiem... w każdej dekadzie znajdę coś ciekawego - no, w ostatniej jest tego jakoś najmniej, ale lata 80-te są wyjątkowe. Mają to najczęściej pozytywne, zwariowane 'coś'.

      Usuń
  3. Haha, te "męskie" fryzury, jeszcze plakaty w pokoju! no i "Neverending Story" Limahla, Kajagoogoo, te klimaty panowały, pamiętasz? :)
    Depesze i Petszopbojsi to było coś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Limahla i Kajagoogoo - pewnie! Fryz miał zarąbisty ;D - a że kochałam film "Neverending Story', to Limahla lubiłam też :)
      Oj, tak, to było coś! Nawet do nadal potrafią coś świetnego stworzyć :)

      Usuń
  4. Z tej hordy to najbardziej Aha i Duran Duran, ale bardzo lubiłam też Shakina Stevensa i czasem sobie go słucham i oglądam na YT. Okres fascynacji The Cure też miałam, i miałam w kierunku reagge, Bob Marley i Daab "W moim ogrodzie", o ile to są 80-te. Modern Talking itd to od razu przypominają mi się kolonie, szkolne dyskoteki i nieszczęśliwe miłości :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Shakina Stevensa też pamiętam oczywiście :) Duran Duran miało fajne płyty, była też Arcadia, której kasetę miałam - to jakiś bodajże "produkt uboczny" Duranów, z tego, co pamietam.

      Usuń
  5. Moje czasy, zdecydowanie bardziej wolałam śpiewających panów niż panie. Thomas Anders to było moje bożyszcze, tylko ten łańuszek na jego szyi z napisem NORA ( no cóż ... żona ). No i oczywiście Limahl którego ostatnio słuchałam i oglądałam w telewizji. Nic się facet nie zmienił nadal ma to coś. A na szycie zespołów zdecydowanie królował Queen i take mi zostało do dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie też bardziej panów, choć jakby tak się zastanowić, to sporo wokalistek z lat 80-tych też lubiłam; zdecydowanie jest ich mniej w latach 90-tych, tam zdecydowanie królowali u mnie faceci.
      Taaa, ta Nora ;)Kobiety szlag trafiał :D

      Usuń
  6. Queen uwielbiam, nawet teraz czasem słucham :) DM też swego czasu lubiłam, jak kuzyni przynieśli kasety ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkich wymienionych tutaj artystów kojarzę :)) sama słucham czasami takich piosenek. Na moich dyskotekach królowały już przeróbki techno/dance a nie oryginały ale też było fajnie. Miło wspominam ten czas.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muzyka mojej młodości. Na tych piosenkach się wychowałam, chociaż brakuje mi tu kilku np. Bad Boys Blue, Savage czyLimahl ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo wymieniłam swoich najulubieńszych :) Pamiętam BBB i Savage, Limahla... O, np. Rick Astley był też wówczas znany.

      Usuń
  9. Oh my, so many memories! Remember when MTV was a music channel and everybody was listening to it?
    Freddie Mercury was really one of the best during that time. Too bad he's gone... Same with Michael Jackson...
    My best friend listened to Modern Talkning non stop back then, haha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. These times when MTV was a music channel? Yeah! And it was showing great music, not the sh*tty behaving teenagers like nowadays. They were creating trends!

      Usuń
    2. P. S. I meant music trends ;) I could watch and watch this channel for hours. Nowadays it's a crap imho.

      Usuń
  10. Nie sądziłam, że będę kogoś kojarzyć, a jednak! Prawie wszystkich znam i lubiłam ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Michaela Jacksona uwielbiałam jako dzieciak, Depeche Mode "dream on" z tą piosenką mam miłe wspomnienia:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkich ich słuchałam i uwielbiałam ;) The Final Countdown to był super hit!

    OdpowiedzUsuń
  13. Take on meeee... I can sing that forever))) Love your selection!

    OdpowiedzUsuń
  14. This is another great post, I love it! I think it's great that some of these singers/musicians are still going strong :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm glad you like it :))) And really, some of them still create music that's quite up-to-date :)

      Usuń
  15. te urocze długie kręcone włoski facetów xd

    OdpowiedzUsuń
  16. Na depechów miałam fazę aajjj no i Pet shop Boys, jak byli lekko mroczni też hihi w ogóle muzyka lat 80tych to potęga!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Totalna potęga :D Kurcze, zawsze się jakoś do nich wraca. Moda też z tych lat czerpie do nadal.

      Usuń
  17. Queen to mój ulubiony zespół lat 80tych, żałuję, że Freddie tak szybko odszedł.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ta muzyka zawsze będzie hitem, nie to co teraz wszystkie nasze "hity" przemijają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm. Czegoś mi brak w większości współczesnej muzyki. Jest jakaś taka 'pod kupującego', nijaka. Jednym uchem wleci, drugim wyleci. Na szczęście nie każda.

      Usuń
  19. Great post :) I know all of them! They're not my fav bands or singers, but I still like them :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Az się tęskni za tamtymi czasami :< w latach 80 tych jeszcze mnie nie było na świecie, ale później także ta muzyka królowała.. teraz są inne hity.. inni ludzie..
    na szczeście mamy do czego wracać z dawnych lat :) miło się wspomina :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Moda na fryzury zaskakująca :)

    OdpowiedzUsuń
  22. How much nostalgia to see this post! I'm 80 and I love the music of this decade. I loved their choices. Have a blessed day, kisses!

    Blog Paisagem de Janela
    paisagemdejanela.blogspot.com.br

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja mama uwielbiała i nadal uwielbia Modern Talking :) Ja sama lubię niektóre ich piosenki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. I was born on end of 80. So I am more kind of 90's Kid. I juts know MJ and Queen from your selection :)

    OdpowiedzUsuń
  25. I think I'm a bit too young to know most of these haha I know Michael Jackson and Phil Collins... And I know take on me from a-ha but I don't know their other songs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. So you know some of them, not that bad ;D

      Usuń

Podoba Ci się ten blog? Zostań na dłużej :)

Podoba Ci się ten blog? Zostań na dłużej :)
Do you like this blog? Stay for a longer time :)

NotCopyACat:

NotCopyACat:
because we don't want to copy one another (not a copycat), still we have a lot in common :) - that's why one letter in the name of my blog is switched.