niedziela, 18 września 2016

Bvlgari, Goldea edp.

Pod koniec lata w moje ręce wpadła próbka zapachu Bvlgari, nazwana Goldea (taka zbitka od słów gold - "złota" i dea - z łaciny "bogini"). Jako, że ogólnie lubię zapachy Bvlgari, zastanawiałam się, czy zapach mający kojarzyć się ze złotem (którego nie jestem jakąś szczególną fanką) ma szanse mi się spodobać. 

At the end of this year's summer I got a sample of a Bvlgari fragrance, called Goldea (it's a mix of words: gold and dea, coming from Latin and meaning "a goddess"). I like Bvlgari fragrances in general, so I was wondering if the fragrance that should remind me of gold, can be liked (I'm not a particular fan of gold).


Flakonik ze zdjęcia kartonika próbki:

A photo of a bottle (from a sample):




Korek kojarzy się ze słońcem, prawda?

The cap reminds the sun, doesn't it?


A oto fotki mojej próbki:

These are photos of my sample:




Zapach należy do grupy orientalno-kwiatowej.

This fragrance belongs to the oriental-floral group.

Zapach pojawił się na rynku w 2015 r. Twórcą jest Alberto Morillas. Oprócz perfum, o których dziś mowa, ma na swoim koncie m. in. Treselle Avonu, Bvlgari BLV Notte, Omnia, Omnia Amethyste, Omnia Crystalline, Omnia Green Jade, Omnia Indian Garnet, a także She Wood - Crystal Creek Wood i Velvet Forest od Dsquared2, Flower by Kenzo (i różne jego wariacje), Miracle od Lancome, Daisy Marca Jacobsa (też z różnymi odmianami tego zapachu), Bright Crystal od Versace... a więc całkiem sporo znanych zapachów, z których znam całkiem sporo. Ponadto mnóstwo zapachów dla mężczyzn; również uniseksowe.

Goldea was released in 2015. It was created by Alberto Morillas. Beside Goldea, he created f. ex. Treselle by Avon, Bvlgari BLV Notte, Omnia, Omnia Amethyste, Omnia Crystalline, Omnia Green Jade, Omnia Indian Garnet... She Wood - Crystal Creek Wood and Velvet Forest by Dsquared2, Flower by Kenzo (and many variations of this one), Miracle by Lancome, Daisy by Marc Jacobs (with variations of this fragrance too), Bright Crystal by Versace... That means many known fragrances - and I know many of these mentioned too. Besides Mr Morillas created many men and unisex fragrances.


Kiedy sprawdzałam nuty zapachowe (już po tym, jak nosiłam ten zapach), zaskoczyła mnie ilość piżma :O Jest ono w każdej z nut! Owszem, wyczuwałam je na sobie, ale w znośnej ilości, tzn. nie było to na szczęście samo piżmo (nie lubię!)

When I was checking out fragrance notes (I had been wearing Goldea first, and checked the notes after the scent was finished on me), I was surprised by the amount of musk :O It's in each of three notes! I could detect the musk on me, of course, but in a decent amount - that means it wasn't all musk, fortunately (I don't like it!).

nuty głowy: piżmo, bergamotka, kwiat pomarańczy, malina
nuty serca: ylang-ylang, jaśmin, piżmo
nuty bazy: piżmo, ambra, paczula, papirus
(wg Fragrantica.pl).


Top notes: musk, bergamot, orange blossom, raspberry
Heart: musk, ylang-ylang, jasmine
Base: musk, patchouli, amber and papyrus




cena waha się od ok. 120 zł za 25 ml do 260 zł/90 ml (Allegro).

Wystarczy mi naprawdę minimalna doza, jedno naciśnięcie próbkowego spraya, by ciągnął się za mną Goldeowy ogon. Zapach jest mocny. Pierwsze, co rzuciło mi się w nos, to słodycz. Spora słodycz, taka miodowa, choć miodu wśród nut brak. Do tego kwiat pomarańczy, jakby nieco pikantnie (chyba dzięki piżmu) i z początku byłam na "nie", bo nie przepadam za miodowymi nutami. Potem zapach przeszedł w przyjemniejszy dla mojego nosa, bowiem słodycz ciut się zmniejszyła, przechodząc w coś bardziej dojrzałego? i stało się milej, a już najbardziej spodobały mi się nuty bazy: zapach jest wówczas najdelikatniejszy i kojarzy mi się z nagrzanym powietrzem lub piaskiem. Ogólnie to taki świeżo-orientalno-miodowy zapach, lekko kwaskowy, przyjemny.  Przypomina mi perfumy Guerlain, Aqua Allegoria Flora Nymphea, ale z ładniejszą nutą bazy. Im częściej go nosiłam, tym bardziej mi się podobał i przyznam się, że obecnie jestem bardzo na tak! Super jest.


Goldea to dla mnie takie 'przyrodnicze' perfumy, a nie że jakaś tam boginka złota. Gdybym miała dopasować do tego zapachu kolor, to byłby złoto-jasnopomarańczowy. Perfumy te powinny spodobać się kobietom czującym się stosunkowo dojrzale (raczej nie nastolatkom), lubiącym kontakt z przyrodą, a jednocześnie eleganckim. Zapach ten jednak nie jest prosty i jednoznaczny!


I need a really small amount of the perfume, one spray, to have a cloud of the fragrance around me. Goldea is strong. First thing that caught my attention was sweetness. Much of sweetness, such honey-like; there isn't honey among the notes though. Plus an orange blossom, slightly spicy (I guess it's caused by musk). I was against this fragrance with my first sniff as I don't like honey notes. Then the fragrance changed into less sweet and more pleasant to my nose, it became more... mature? I liked the base notes the most: the fragrance is the most delicate then and it reminds me of a hot air or hot sand. All in all it's such a fresh-oriental-honey fragrance, slightly sour, nice. It reminds me of Guerlain, Aqua Allegoria, Flora Nymphaea, but with a nicer base note. The more often I was wearing it, the more I liked it and now I'm totally for this fragrance, it's great!


Goldea is such a 'nature' perfume for me, not a golden goddess in the first place. If I was to describe this scent in colour, that would be golden-light orange. This fragrance should be liked by women who feel relatively mature (probably not teenagers), like contact with nature and elegant ones. This fragrance isn't simple and with only one meaning though!



A wy, lubicie nosić złoto? Zapachy świeże i orientalne?


And you, do you like wearing gold? Fresh and oriental scents?

34 komentarze:

  1. Zapowiada się ciekawie :) Ja za złotem i ogólnie biżuterią nie przepadam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden z lepszych, jakie ostatnio wąchałam!
      Z biżuterii najczęściej noszę kolczyki.

      Usuń
  2. Po nutach mogę powiedzieć że mógłby mi się spodobać :) Chociaż jak czytałam o przyrodzie i elegancji to nie wiem czy to mój opis :D Ostatnio lubuję się w bardzo delikatnych zapachach albo w ogóle nie psikam się niczym bo zapach proszku i płynu do płukania też mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki faktycznie słoneczny, pozytywny zapach :)

      Usuń
  3. I like oriental scents, but not fresh scents so much :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This one is really worth trying out! I'd give it 9/10 pnts, that's a lot :)

      Usuń
  4. Myślę, że to mógłby być mój zapach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź sobie kiedyś w perfumerii - ja bardzo polubiłam i punktuję wysoko :)

      Usuń
  5. Zapach w Twoim opisie mi się podoba, a i sam flakonik jest niczego sobie :)
    Dziękuję za miłe słowa na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Orientalne zapachy to, to co lubię :) Zapach wydaje sie ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. też mam ową próbeczkę:D ale grzecznie czeka na testowanko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestuj, Leonie! Chętnie poczytam o twoich wrażeniach.

      Usuń
  8. Great post dear!

    http://iameleine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem czy ta orientalność przypadłaby mi do gustu :)
    Jeśli możesz, kliknij w link w najnowszym poście :*

    OdpowiedzUsuń
  10. I am not a big fan of Bvlgari perfumes, because most of them are to sweet for me. But my mom like them, so I am going to recommend this to her!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. They are sweet indeed. I like them a lot though, many of them :) Say hello from a Bvlgari fan to your mum :)

      Usuń
  11. Trudno sobie wyobrazić zapach, to po prostu trzeba poczuć! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że tylko próbka. Nie znam niestety tych perfum.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego szkoda? ;) Perfumy w próbce zawsze można zrecenzować, co innego, gdyby była to próbka kremu, czy szamponu. Flakony są dla mnie zawsze za duże, z reguły nie zużywam ich nawet w połowie, nawet, gdy są małe. Wolę próbki :)

      Usuń
  13. Orientalnie i słodko to raczej nie dla mnie. Wolę w zapachach świeżość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On ma coś świeżego w sobie mimo tej orientalności, jest naprawdę ciekawy. Słodki, ale jak dla mnie nie przesłodzony.

      Usuń
  14. Interesting, I haven't tried this one yet :)

    OdpowiedzUsuń
  15. It sounds really interesting! I want to try it :)

    OdpowiedzUsuń