sobota, 20 sierpnia 2016

Muzyka lat 80-tych: kobiety.

W dzisiejszym poście kontynuuję wątek lat 80-tych, z naciskiem na muzykę :) Na czasie było wówczas kupowanie kolorowych czasopism z wydrukowanymi plakatami gwiazd popu i disco. Większość dziewczyn zbierała te plakaty, a trzymały je albo w teczkach, albo przyklejały je na ścianach swoich pokojów. Wymieniało się nimi.

Poznajecie tę panią? Tak, tak, to młoda Kylie Minogue :) Prawda, że wygląda uroczo? Latało się po podwórku śpiewając A szubisu laki, lakilakilakiiiii :D (ekhm... I Should Be So Lucky) albo Espeszyli fojuuuu (a to już piosenka śpiewana z Jasonem Donovanem). Kylie oczywiście pozostała na scenie przez wiele, wiele lat. Czego jak czego, ale zmysłowości, charakterystycznego wokalu i przebojowych kawałków jej nie brakuje.

In today's post I'm going to continue the 80's theme with a focus on music :) It was trendy in Poland to buy colourful magazines with big posters printed with some disco and pop stars. The most of girls were collecting those posters, exchanging them, and they were keeping them in paper files or sticking them on room walls.

Do you recognize this girl? Yes, it's young Kylie Minogue :) Doesn't she look lovely? We were going outside singing kind of I shooobeesoo lucky, luckyluckyluckyyyyy :D (huh, I meant I Should Be So Lucky) or Espesheelyyy foryouuuuu (it was a song sung together with Jason Donovan). Kylie has been staying on the stage for many, many years. She doesn't lack of sensuality, characteristic vocal and total hits.








Tę panią oczywiście każdy zna:

This madam is known by everyone:




Skandalistka, masa przebojów, film Kim jest ta dziewczyna? i kolejna długoletnia kariera. Ta pani to już ikona muzyki! Nie do końca za nią przepadam, ale zdecydowanie ma pomysł na siebie.

Lots of scandals, hits, Who's That Girl? movie. And another long - time career. This woman is a music icon! I don't particularly like her but she definitely has an idea for creating an image.





Ta pani również stała się bardzo znana, a wiele dziewczyn podkradło jej pomysł na fryzurę i biżuterię ;)

This lady was famous too and many girls stole her idea for a hairdo and jewellery ;)




Sandra, bo o niej mowa, królowała w dyskotekach i przyznam się, że zdarza mi się posłuchać jej do tej pory. Ma bardzo charakterystyczny głos - od razu wiadomo, że śpiewa właśnie ona.

Sandra, this is her name, was a queen of discos and I admit it happens to me to listen to her sometimes. Another specific voice - you know at once this is Sandra singing.





Kolejna królowa dyskotek o charakterystycznym, dużym biuście, czyli Samantha Fox :) Jej Touch Me znał chyba każdy Polak :D A jak to było za granicą? Ciekawe. Sabrina i jej słynne Boys, Boys, Boys, to kolejna pani z dużym biustem i wielkim przebojem :D

Another disco queen with big boobs, that means Samantha Fox :) Her Touch Me was known by every Pole then, I guess :D And how was it abroad, huh? Sabrina and her famous Boys, Boys, Boys was another woman with big breasts and a big hit :D






Była też Kim Wilde i Belinda Carlisle :) Kim Wilde wprowadziła w Polsce modną fryzurę 'na palmę' :D; lubiłam wiele jej piosenek. Obydwie mają na swoim koncie sporo hitów :)

There also have been Kim Wilde and Belinda Carlisle :) Kim Wilde started a new hairdo fashion in Poland, we were calling it 'a palm tree' :D; I liked many of her songs. Both ladies sang many hits :)









Na koniec zostawiam Janet Jackson. Pięknie tańczyła - no cóż, pochodzi z rodziny Jacksonów ;) Imponujący jest jej taniec z ekipą w teledysku Rhythm Nation - warto obejrzeć! Jaka synchronizacja!

And last, but not the least - Janet Jackson. She was dancing gorgeously; she comes from the Jacksons family so nothing weird ;) I admire her dancing with her crew in Rhythm Nation clip - worth watching really! Such a gorgeous synchronization!






Gdy zaczęłam wgłębiać się w muzyczne tematy z tych lat, okazało się, że muszę temat podzielić... W przeciwnym razie otrzymalibyście post - tasiemiec. Na pierwszy ogień poszły panie, na kolejny pójdą panowie :) Miałam mnóstwo zabawy szukając w necie tych starszych zdjęć i teledysków, a przy okazji zapałałam wielką sympatią dla pewnego zespołu, który uwielbiałam w latach 80-tych, a potem nie słuchałam od wielu lat. Oni nadal tworzą, i nawet dalej świetnie im to wychodzi! Ponadto te początki teledysków często powodują uśmiech na twarzy :)

When I started to collect photos and recalled these old songs, it appeared that I had to divide the topic into a few parts. Otherwise the entry would be too long. I showed the ladies first and then I'm going to recall some men :) I had lots of fun searching for pictures and videos on the net and accidentally I became a fan of a band I loved in the 80's and then I haven't been listening for many years. They still do music and it is a great job! Besides the beginning of making video clips often makes me smile :)

Teraz wy! Kogo znacie, lubicie którąś z tych pań?

Now your turn! Who do you know, who do you like of all these ladies?



44 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. I dobrze! Pokazuje, że starość to nie tylko robienie na drutach :D

      Usuń
  2. Madonnie i Kylie należą się wielkie ukłony, że się tak doskonale wpasowują w kolejne epoki i trendy, zwłaszcza Madonna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, czasy się zmieniają, a one znajdują w nich coś dla siebie.

      Usuń
  3. z powyższych typów muzycznych miałam świra na punkcie Madonny. Mam wiele jej piosenek... część znam prawie na pamięć. A jak nauczyłam się angielskiego to przynajmniej rozumiałam, o czym śpiewam :) dzisiaj już nie mam takiego bzika na jej punkcie ale pozostały mi miłe wspomnienia, gdy czasem usłyszę jakiś jej kawałek - moja młodość, czas bycia nastolatką - powraca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię większość jej piosenek. Choć wolę Kylie.

      Usuń
  4. Bardzo lubię muzykę z lat 80-tych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie słuchałam ;) fajnie sobie przypomnieć stare , dobre czasy ehh ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. What an interesting post! I remembered detsvtvo and youth. I have on the table under the glass lay a photo of Sabrina and Sandra :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie były ulubione, wszystkie słuchane ale duet Kylie z Jasonem i Belinda to był mój "best of the best" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o znam wszytkie panie :) i kazej z nich slchalam

    OdpowiedzUsuń
  9. Kylie z upływem lat wygląda coraz lepiej:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż sprawdziłam w necie, jak wygląda teraz. Nie wiem, co oni jej wstrzykują, ale rewelacyjnie wygląda ;D

      Usuń
    2. Ma niezłych specjalistów, bo wygląda naturalnie!

      Usuń
  10. Lubię sobie od czasu do czasu posłuchać Madonny czy Janet Jackson.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Janet też, ale raczej z czasów płyty Rhythm Nation i wcześniejszej.

      Usuń
  11. LOL - I don't know - but their hair was pretty impressive and big :)

    OdpowiedzUsuń
  12. I love old pictures like these, the hairs look so different :D
    I wasn't really into music until I was like 14 or 15. But of course I know Kylie, Madonna, Kim Wilde and Janet Jackson.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeah, hair :D Often kitchy yet fun and bold.

      Usuń
  13. Espeszyli fojuuu też bardzo lubiłam!
    Moją ulubienicą jest Kim Wilde, lubiłam też Sandrę i Nenę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kim Wilde i Sandra - jestem za :D
      Nena to ta od balonów? ;)

      Usuń
  14. I think it's amazing that a couple of these female icons are still going strong :)
    I can't wait to see which men you chose for the next post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, there will be a long long post with men, because I will be also mentioning men bands, not only singers.

      Usuń
  15. Nie moje czasy, więc nie wiem jak to było, ale lubie słuchać tych piosenek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiele utworów z tamtych lat żyje do dziś i niektórzy nawet nie wiedzą ile one mają lat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo... nawet 30 i więcej; niektóre nawet nie brzmią zbyt staro ;)

      Usuń
  17. I know Marlyn and Janet. I would choose Janet Jackson :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie przyszło urodzić się na początku lat 90tych, ale oczywiście doskonale znam wszystkie te kawałki :) W tamtych czasach lubiłam szczególnie Madonnę, ale najczęściej słuchałam kaset mamy z Janis Joplin, Led Zeppelin czy Guns'n'Roses i już mi tak zostało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Led Zeppelin to i ja lubię, Whole Lotta Love to chyba ich - świetne - a Guns'n'Roses też świetni!

      Usuń
  19. Co prawda nie lubię słuchać Madonny, ale szacunek należy jej się jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sandra miała fajne piosenki :P, lubię sobie zapodać Marię Magdalenę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taki charakterystyczny, przenikliwy głos :)

      Usuń
  21. no i to była muzyka a nie to co puszczają teraz :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmm... w sumie jakoś szczególnie nie wgłębiam się w najnowszą muzykę - tyle, co syn puści, ale on jeszcze nie ma skrystalizowanego w 100% gustu muzycznego, bo jest na to za mały. Ale jakoś nie porywa mnie to, co słyszę na muzycznych kanałach. Mogę lubić, ale się nie zachwycam.
      Taka np. polska muzyka z lat 80tych wydaje mi się często ambitniejsza tekściarsko. Ale są oczywiście wyjątki i to, co teraz, też może być dobre!

      Usuń
  22. Hehe, I do remember every one of them :D I'm so looking forward to the men post :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. There will be many of them, so you'll have to wait :)

      Usuń
  23. I love Janet Jackson and Madonna! Fun post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. That's great; a post about men will be ready soon :)

      Usuń