Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X

poniedziałek, 4 lipca 2016

Balea, Body Lotion, Frost Flower + Balea For Kids, Dusche & Shampoo, Planeten & Raumfahrt

Jakiś czas temu zrobiłam zakupy u polskiego dystrybutora - ma w ofercie kosmetyki z DM i jedzenie dla zwierząt z niemieckich marketów. Dziś opowiem wam, jakie są moje wrażenia ze stosowania balsamu do ciała DM oraz jakie mam obserwacje dotyczące produktu 2 w1 do mycia włosów i ciała dla dzieci.

Some time ago I did some shopping via net from a Polish distributor of DM cosmetics. He also has animal food from German stores in his offer. Today I'm going to write about my impressions after using a body balm from DM and what I think about a shampoo and shower gel for kids.



marka: Balea
nazwa: Body lotion, Frost Flower (o zapachu róży i marakui)
pojemność, cena: 200 ml/ok. 8, 50 zł plus koszt wysyłki
moja ocena: 7, 5/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? raczej nie


brand: Balea
name: Body Lotion, Frost Flower (rose and passion fruit fragrance)
price, amount: about 2 euro/200 ml (plus shipping cost)
my rating: 7, 5/10 pnts
would I buy this product again? probably not




Tradycyjnie zacznę od składu: woda, gliceryna, potem ethylhexyl stearate - emolient, który może uczulać; olej z nasion słonecznika (tłusty emolient), alkohol tłuszczowy, pentaerythrityl distearate - ponownie emolient, masło shea, kompozycja zapachowa, składnik tworzący emulsję, sodium stearoyl glutamate- kondycjonuje skórę, carbomer - stabilizator emulsji, phenoxyethanol - konserwant i składnik zapachowy, który może podrażniać i ma ograniczenia w stosowaniu; benzyl alcohol - sklasyfikowany jako potencjalnie toksyczny; trzy składniki zapachowe, które mogą powodować alergie i sodium hydroxide - soda kaustyczna, czyli m. in. regulator pH.

I'm going to start from the ingredients: water, glycerin, then ethylhexyl stearate - that can irrirate; sunflower seed oil (a fatty emollient), fatty alcohol, pentaerythrityl distearate - emollient again; shea butter; fragrance; then a component that creates the emulsion; sodium stearoyl glutamate - skin conditioner; carbomer - emulsion stabilizer; phenoxyethanol -a  preservative and a fragrance component that can irritate and has amount restrictions in usage; benzyl alcohol - classified as potentially toxic; three fragrance components that can irritate; sodium hydroxide - it's a pH regulator.




Skład przeciętny, zapach za wysoko na liście, kilka niespecjalnie ciekawych komponentów i aż dwa oleje naturalne ;P Jednak nie ma konserwantów będącymi pochodną formaldehydu. Ale jakoś lepiej się czuję, wiedząc, że kompozycja zapachowa jest pochodzenia naturalnego (tu nie).

These components are so-so, the fragrance is too high on the list, a few not very nice components and two natural oils ;P There aren't formaldehyde derivatives though (an advantage). Nevertheless I'd feel much better if the fragrance was coming from a natural origin and it's not like this here.




Teraz o zapachu (zapach tych kosmetyków przyciąga wiele klientek, bo często jest bardzo ładny). Jeśli znacie perfumy Lolity Lempickiej, te z flakonem w kształcie jabłka, to jest to ten typ zapachu. Mocno słodki, orientalny, mnie osobiście kojarzy się z zepsuciem - to jabłuszko takie sinawe jak i róża na opakowaniu. Taki zapach dla femme fatale, osobiście nie przypadł mi do gustu (ani te perfumy, ani Frost Flower), a jest naprawdę mocny. Można się do niego przyzwyczaić, ale to nie 'mój' zapach. Znam kilka osób, którym by się on spodobał, bo wszystko kwestia gustu i przecież nie muszą mieć takiego, jak ja.

Now about the fragrance (the fragrance of these cosmetics attracts many buyers because they often are lovely). If you know Lolita Lempicka perfume, the apple-shaped bottle, the fragrance of this body lotion is in a similar climate. Very sweet, oriental, personally it brings decay and corruption to my mind - this apple is greyish a bit such like the rose on the tube. It's such a femme fatale fragrance, personally I don't like it much (neither the Lolita perfume nor Frost Flower) and it's really strong. I got used to it, but this is not my type of fragrance. I know some who would be delighted with it though; likes and dislikes do differ and people don't have to like fragrances I like!


Balsam szybko wsiąka i bezproblemowo się rozsmarowuje. Skóra jest gładka i dobrze nawilżona. To na plus, a działanie też się liczy. Oczywiście nadal wolę bio balsamy, ale jedno muszę przyznać: po tych drogeryjnych rzadziej zapycha mi się skóra. Niemniej jednak ogólnie nawilżenie po eko kosmetykach utrzymuje się u mnie dłużej.

This body lotion is absorbed fast and it smears easily. My skin was smooth and well moistened. These are the advantages and they do count too. Of course I still prefer bio body balms, but I admit my skin has definitely less acne spots with these drugstore ones than when I use some of bio ones. In general moisture lasts longer with eco ones than with the drugstore ones in my case.




A co dla dzieci?

And now what's for kids?


Balea dla dzieci może być delikatniejszą alternatywą nie tylko dla nich, ale i dla dorosłych.

Balea for kids can be a softer alternative not only for them, also for adults.




nazwa: Balea for Kids, szampon i żel pod prysznic Planeten & Raumfahrt
pojemność, cena: 250 ml/ok. 6 zł plus koszt wysyłki z Polski
moja ocena: 7/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? tak

name: Balea for kids, shampoo and shower gel Planeten & Raumfahrt
amount, price: 250 ml/I paid about 1, 5 euro plus shipping (from Poland)
my rating: 7/10 pnts
would I buy it again? yes


Opakowanie zachęcające, przykuwa uwagę dzieciaków :)

The bottle is designed very nicely, it catches children's attention :)




Co do składników, wymieniono SLS/SLES na SCS, nieco łagodniejszy dla skóry (jednak nie jest najłagodniejszy). Wyżej jest delikatny środek myjący, Coco Glucoside (syntetyczny spieniacz pochodzący z reakcji pochodnych oleju kokosowego z glukozą). Cocamidopropyl Hydroxysultaine to bezpieczny środek kondycjonujący. Mamy też łagodny emolient Glyceryl Oleate, inulinę (polisacharyd nawilżający skórę), lecytynę, Polyquaternium - 39 (czynnik antystatyczny, mający ograniczenia ilościowe w stosowaniu w kosmetykach), kwasek cytrynowy; styrene/acrylates copolymer - tworzy film, sól (może podrażniać), denatonium benzoate - składnik zapachowy; Hydrogenated Palm Glycerides Citrate - bezpieczny emolient; tokoferol (witamina E wpływająca na kondycję skóry); składniki zapachowe; konserwanty benzoesan sodu i phenoxyethanol (ten ostatni tak, jak w opisie balsamu może podrażniać i jest dość nieciekawy - na szczęście na ostatnim miejscu listy).

When it comes to the ingredients, they switched SLS/SLES into SCS, slightly softer for skin (not the softest one though). There's quite soft foamer earlier on the list, Coco Glucoside - it's a gentle synthetic surfactant produced by chemical reaction between glucose and coconut oil derivatives. Cocamidopropyl Hydroxysultaine is a safe conditioner. There's also a soft emollient named Glyceryl Oleate, inulin - a polysacharide, skin conditioning agent; lecithin; Polyquaternium-39 (an antistatic agent, it has restrictions in amounts of usage in cosmetics), citric acid, styrene/acrylates copolymer (film former); salt - it can irritate; denatonium benzoate - a fragrance component; Hydrogenated Palm Glycerides Citrate - a safe emollient; vitamin E (skin conditioner); fragrance components; preservatives such as Sodium Benzoate and Phenoxyethanol (the last one isn't good, fortunately it's on the last place of this list).


Zauważcie, że brak jest barwników. Kolor żelu jest mlecznobiały, ciut przejrzysty.

Take a notice there aren't any synthetic dyes. The colour is milk white, slightly transparent.




Po analizie składników doszłam do wniosku, że skoro produkt jest spłukiwany, to mogę uraczyć nim swoje dziecko, które bardzo rzadko miewa jakieś minimalne alergie na skórze. Wypróbowałam też kilka razy ten żel na sobie. Pamiętam, że miałam po nim fajne, miękkie włosy, ale jako że moja skóra reaguje pieczeniem na codzienne używanie produktów z SCS, po tych kilku razach zrobiłam sobie przerwę. Mojego syna nic nie piekło ani nie uczulało, tak, że żel spełnił swoją rolę. Niby skórę synek ma minimalnie suchszą, ale równie dobrze może to być wpływ chloru (chłopak trenuje pływanie i kilka razy w tygodniu bywa na basenie). 

After I'd analyzed these ingredients, I came to the conclusion I can give this product to my son for a regular usage. The gel is rinsed off and my son shows minimum signs of skin allergy very rarely. I used this gel myself too a few times and I remember I had soft and nice hair then. Unfortunately my skin reacts with burning when I use products with SCS a few times in a row, so I took a break. My son's skin wasn't burning nor itching so the gel worked well for him. He had his skin slightly drier, but he trains swimming and goes to the swimming pool a few days in a week, so it can be because of chlorine as well.


Zapach tego żelu jest świeży, przyjemny. Jeśli nie macie dzieci, możecie używać tego kosmetyku jako łagodniejszej wersji żelu pod prysznic i szamponu od Balea.

The fragrance is fresh and nice. If you don't have kids, you can have a softer alternative by Balea, a shower gel and a shampoo in one.

48 komentarzy:

  1. hm myślę że żelik by mi przypasował:)

    OdpowiedzUsuń
  2. I like very much Balea products!

    OdpowiedzUsuń
  3. Thank you dear :D

    Great review. I didn't know about this products but all sounds super useful :D

    NEW FASHION POST | Women Trend Alert: MULES it shoes.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba największą zaletą tych kosmetyków są niesamowite zapachy :) Zwłaszcza tych pod prysznic!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, że gdy kupowałam głównie Balea (bo teraz produkty bardziej eko), te zapachy bardzo mnie za każdym razem ciekawiły i zwykle się podobały.

      Usuń
  5. Miałam żel o tym samym zapachu co Ty balsam. Zapach boski <3 Balsamu nie miałam okazji przetestować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że ten zapach może się wielu spodobać.

      Usuń
  6. Interesting products. I don't know this brand. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet nie wiedziałam, że Balea ma serię kids :P. Zapachy ich produktów faktycznie kuszą. Ja jestem tego przykładem i w sumie, kupuję je czasem, właśnie dla zapachu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O - jesteś żywym potwierdzeniem mojej teorii :)

      Usuń
  8. Ten pierwszy zapach byłby dla mnie :) Ale składy odstraszają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są rewelacyjne. Takie sobie, choć widywałam też gorsze.

      Usuń
  9. Ten żel i szampon dla dzieci jest nawet ok, jak na taką cenę,
    natomiast w balsamie obawiam się trochę tego perfum.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie przepadam, gdy stoi za wysoko w składzie.

      Usuń
  10. Looks nice, as for me) i like interesting scents)

    OdpowiedzUsuń
  11. produkty Balea zawsze kusza tymi pieknymi opakowaniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, szata graficzna jest najczęściej bardzo atrakcyjna!

      Usuń
  12. Jak za taką cenę to bomba :D Uwielbiam kosmetyki dla dzieci, bo wydają mi się bardziej delikatniejsze, niż dla dorosłych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię żele pod prysznic Balea, ale balsamy jakoś mnie nie kuszą, wydaje mi się, że są dość słabe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam odwrotnie - wolę balsamy, ale rzadko i tylko jeśli jestem w stanie zaakceptować składniki. Żele najczęściej zawierają SLS/SLES, skóra mnie po nich piecze.

      Usuń
  14. Opakowania bardzo kuszące! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten pierwszy balsam wydaje sie interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Co jak co ale skład odstrasza :(

    OdpowiedzUsuń
  17. I've never heard of this brand before... Yeah scent preference is very personal!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wersja dla dzieci bardziej mnie kusi, chociaż ja jestem od lat wierna marce Hipp, którą razem z synkiem uwielbiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno nie miałam nic z Hipp - aż mnie zaciekawiłaś, co tam wkładają :)

      Usuń
  19. It sounds like really nice products :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rzeczy mogłyby mi się spodobać :) melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. I am trying to imagine the scents! Hehe the kids one is cool with the design! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galaxy stuff - attractive even for an adult :)

      Usuń
  22. I wish we could buy DM products online as well, but I only buy them when I go to Germany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Because Germany is so close to Poland, there are Polish distributors selling these products online. But I haven't noticed any nail polishes.

      Usuń
  23. Balsamu do ciała Balei nie używałam, ale za to uwielbiam ich żele pod prysznic! Zapachy są cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Don't worry, my dear :D I understand you :D

    As I said, you have amazing reviews. This creams sounds super interesting!

    NEW CITYBREAKS POST | Back to Heaven: Setubal – Serra da Arrábida.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie używałam i tak patrząc na skład, to raczej nie użyję. Obiecałam sobie całkowite odstawienie SLSów i pochodnych i póki co trzymam się tego :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Składy przeciętne ;p Chętnie bym powąchała balsam ;p

    OdpowiedzUsuń
  27. W żelu dla dzieci phenoxyethanol mnie trochę zaniepokoił, ale z tego co m się zdaje balea jest dość tania - przynajmniej na rynek niemiecki więc szału bym się po niej nie spodziewała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że choć na koniec składu dali...

      Usuń
  28. Ten skład nawet do przyjęcia, ale ja w ogóle rzadko kupuję perfumowane balsamy. Właściwie każdy jest perfumowany, ale chodzi mi o to że wolę coś w rodzaju Nivea Soft czy balsamu Dove :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie każdy jest perfumowany, te bio też...

      Usuń
  29. Nie wiedziałam, że balea ma produkty dla dzieci.
    Co do balsamu to miałam ten żel i mi bardzo spodobał się zapach :)

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się ten blog? Zostań na dłużej :)

Podoba Ci się ten blog? Zostań na dłużej :)
Do you like this blog? Stay for a longer time :)

NotCopyACat:

NotCopyACat:
because we don't want to copy one another (not a copycat), still we have a lot in common :) - that's why one letter in the name of my blog is switched.