czwartek, 5 maja 2016

Alterra, Krem pielęgnacyjny granat BIO + bio szampon Sensitive Jojoba&Migdały.

Hej :) Opowiem wam pokrótce o dwóch kosmetykach, które można kupić w sieci popularnych w Polsce drogerii. Jak się u mnie sprawdziły?

Hello :) Today I'm going to tell you about two cosmetics you can buy in a popular chain of drugstores in Poland. How do they work in my case?



marka: Alterra
nazwa: Krem pielęgnacyjny, bio-granat
pojemność, cena: ok. 8 zł/50 ml
moja ocena: 7,5/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? raczej nie

brand: Alterra
name: Caring cream with bio-pomegranate
price, amount: about 2 euro/50 ml
my rating: 7,5/10 pnts
would I buy it again? I guess no



Obietnice producenta/promises of the producer:





Skład jest ładny, pełen naturalnych olejów i maseł, a także składników natłuszczających. Jest i olejek sojowy, z oliwek, z krokosza, z granatu, dzikiej róży (owocu i kwiatu), słonecznika, jest lecytyna, witamina E, kilka składników zapachowych przy końcu. I co z tego, skoro rozpuszczalnikiem na czwartym miejscu w składzie jest alkohol. Niestety, krem nie radzi sobie z moją suchą w niektórych partiach skórą. Podobnie mam z kremem Sante, opisywanym tutaj: klik - ma w składzie "alcohol denat.", również wysoko i działanie ich dwóch jest podobne. Mam wrażenie dziwnego zlepienia skóry zaraz po użyciu, a na dłuższą metę efekt ściągnięcia i niedostatecznego nawilżenia. Krem jest po prostu dla mnie za słaby. Na plus jest szybkie wchłanianie, brak uczulenia, przyjemny zapach, nie za mocny, nie utrzymujący się przesadnie długo. Na razie zużyłam plus minus ponad  połowę tubki. W sumie to może być dobry i wystarczający krem, ale dla osoby młodszej ode mnie.

Ingredients are really nice, full of natural oils and butters, also moisturising substances. There's soya oil, olive oil, pomegranate oil, wild rose oil (taken both from fruit and a flower), sunflower oil. There's also lecithin, vitamin E, some fragrance components at the end of the list. So what when they put alcohol as a solvent in the fourth place of this list. Unfortunately, this cream doesn't work well for my skin, dry here and there. The similar thing happens with Sante face cream I described here: click - it has 'alcohol denat.' high among the ingredients and the feeling is the same. I have an impression of a weird stickiness on my face right after usage and a feeling of my skin being puckered and moistured not enough. This face cream is simply to weak for my skin. There are advantages though: fast absorbing, no allergies, a nice fragrance that isn't too strong and doesn't last for ages. I've used about more than a half of the tube so far. All in all it can be a good working face cream, but for a person younger than me.




Teraz o szamponie :)

Now about a shampoo :)






marka: Alterra
nazwa: szampon Bio Sensitive Jojoba&Migdały 
pojemność, cena: 200 ml/10 zł
moja ocena: 8/10 pkt
czy kupiłabym ponownie: tak

brand: Alterra
name: bio-shampoo Sensitive Jojoba&Almond
amount, price: 200 ml/about 2, 5 euro
would I buy this one again: yes





Skład jest całkiem dobry: stosunkowo prosty. SLS/SLES zastąpiono nieco łagodniejszym dla skóry głowy Sodium Coco Sulfate. Jest również alkohol, gliceryna, inne łagodniejsze spieniacze, ocet (pierwszy raz go widzę jako składnik szamponu, może wpływać pozytywnie na kondycję włosów), zagęstnik, olejek i ekstrakt z migdałów, ekstrakt z owsa i jojoba, zapach i pięć potencjalnie uczulających składników zapachowych na końcu.

Ingredients are good: quite a simple list, SLS/SLES wasn't added and they put a bit softer for sensitive scalps Sodium Coco Sulfate instead. There's also alcohol, glycerin, other gentle foamers, acetum (that's the first time I've seen it as a shampoo ingredient and it can do well for your hair condition), a thickener, almond oil and extract, oat and jojoba extracts, fragrance and five potentially irritating fragrance components at the end of this list.

Szampon jest odpowiedni dla wegan.

This shampoo is suitable for vegans.



Nie uczulił mnie on, co jest wielkim plusem - niestety, większość tych typowo drogeryjnych mnie podrażnia (pieczenie, swędzenie skóry głowy). Pieni się dobrze i ma łagodny, przyjemny zapach migdałowo-owsiany, słodkawy, a zarazem lekko kwaskowy. Mam po umyciu bardzo miękkie, sypkie, przyjemne w dotyku włosy, jak dzidziuś dosłownie :D Jedynym mankamentem jest fakt, że ciut szybciej się przetłuszczają. Niemniej jednak mam zamiar wracać do tego szamponu, bo i cena jest korzystna, i skład do przyjęcia, i wygląd włosów przyzwoity (do pewnego momentu ;)).

Miałyście któryś z tych kosmetyków?


This shampoo didn't irritate my scalp, what is a big plus because, unfortunately, most of these typically drugstore ones make my scalp itch or burn. The Alterra foams well and has a pleasant almond-oat fragrance, slightly sweet, slightly sour. I have very pleasant hair in touch after usage: it's soft, loose, like hair of a baby :D There's one disadvantage: the hair becomes too oily slightly faster than usual. Anyway I'm going to come back to this product because of the price, ingredients and the good looking hair combo (until a certain moment ;)).

Is there Rossmann chain of stores in your country?



41 komentarzy:

  1. Dużo się o nich naczytałam na blogach, ale sama się jakoś nie skusiłam na nic z Alterry :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię mocno nawilżające produkty, więc ten kremik mógłby się u mnie nie sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mama kupiła mi ten szampon i byłam zachwycona, kiedy moje lekko pofalowane włosy były proste i puszyste po umyciu :) Użyłam go dopiero 2 razy, ale chyba się polubimy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubisz proste? Ja mam proste z natury, a wolę pofalowane, zamieńmy się ;)

      Usuń
  4. Ten szampon już parę razy miałam w rękach w drogerii, a ostatecznie nie kupiłam,
    mam złe wspomnienia z innymi szamponami Alterry,
    na pielęgnację twarzy z Alterry chyba sie nie skusze, miałam dawno temu ich kremy, takie same odczucia co do nich, jak ty piszesz o tym kremie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to dobrze, że nie jestem jedna, co się trochę tego kremu czepiła ;) A co było nie tak z innymi szamponami Alterra?

      Usuń
  5. Szampon naprawdę wydaje się być fajny + do tego ma migdały co uwielbiam w szamponach :) Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie kremy Alterry,fajnie nawilżają mi skórę.
    Aktualnie mam szampon z morelą z Alterry i używam go na zmianę z Babydream jako mocniejsze doczyszczenie raz w tygodniu i się sprawdza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę kiedyś zerknąć na Babydream ;)

      Usuń
  7. Ja lubię szampony z Alterry :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś dawno używałam kremów alterra, z tego co pamiętam dobrze się sprawdzały ale tej wersji nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam tego szamponu z alterry, ale możliwe, że kupię, bo szukam czegoś łagodnego. W końcu czymś trzeba oczyścić czasami włosy po myciu odżywką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest łagodny! Przynajmniej dla mnie ;)

      Usuń
  10. Jeszcze nie próbowałam kosmetyków tej marki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I wish we had a Rossmann too. I love to visit Rossmann when I go to Germany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm sure you have a different chain of chemists, I wonder what its name is :)

      Usuń
  12. Bardzo lubię produkty Alterry ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. mi alterra nie pasuje składowo..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wysusza skalp paradoklasnie;p łzs płacze

      Usuń
    2. O matko, to współczuję - jak skalp łka, to masakra :o

      Usuń
  14. No, we don't have Rossmann in Denmark - also not DM - like they have in Germany, so I visit both when I go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. And what chain of drugstores you have in Denmark?

      Usuń
  15. Słyszałam dużo o produktach z Alterry ale nie miałam jeszcze żadnego :)

    OdpowiedzUsuń
  16. We don't have Rossmann stores in our country, but when I am going abroad I always like to buy different products from there. I am going to look up for this brand for sure. I especially like pomegranate based products. My shampoo that I use now from Lovea is with pomegranate :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same here, always when I was abroad, I just had to visit some cosmetic stores ;)

      Usuń
  17. I didn't know those products. Nice review. xoxo

    OdpowiedzUsuń
  18. Nad kremem to sie zastanawiam przy kazdej okazji jak jestem w rossmannie ale chyba jednak nie kupie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Krem pewnie byłby zbyt słaby dla mojej suchej cery :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Krem ma dla mnie zdecydowanie za bogaty skład :D Ostatnio smaruje buzie na noc olejkiem arganowym i w sumie tyle pielęgnacji. Na dzień spf i makijaż który ma jakieś tam właściwości pielęgnacyjne i jest ok:) A szampon chyba miałam, teraz próbuję sobie inne naturalne, ale pewnie kiedyś wrócę do taniej dobrej alterry :) Pamiętam że fajnie się pienił, a nie wszystkie "zdrowe" szampony tak mają, wiem że to niepotrzebne ale jednak fajnie jak piana jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dobrze się pieni - z tych eko bywają lepiej się pieniące, ale jest OK :)

      Usuń
  21. Muszę spróbować ten szampon!

    OdpowiedzUsuń
  22. Very detailed review aneta! I haven't heard of this brand before

    OdpowiedzUsuń
  23. nigdy ich nie mialam ale widzialam bardzo duzo razy na blogach i yt :) moze czas sie na cos skusic :D obserwuje:*

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie miałam nic z tych rzeczy, ale Twoja recenzja szamponu mnie zaciekawiła :) Choć jakoś nie mogę się rozstać ze swoim Baby Dreamem .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja może kiedyś wypróbuję Baby Dream ;)

      Usuń
  25. Mamy balsam z tej firmy o przecudnym zapachu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. I love bio products! We don't have Rossmann in Sweden

    OdpowiedzUsuń