Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X

czwartek, 4 lutego 2016

Urtekram, Ekologiczny bezzapachowy szampon do włosów normalnych.

 Witajcie :)

Dzisiejszy post kosmetyczny dotyczyć będzie duńskiego szamponu do włosów.


Hello :)

Today's cosmetic post will be about a Danish shampoo.






marka: Urtekram
nazwa: Ekologiczny szampon neutralny do włosów normalnych - bezzapachowy.
pojemność, cena: 250 ml, ok. 27 zł plus wysyłka
moja ocena: 8/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? tak

brand: Urtekram
name: Ecological, neutral shampoo for normal hair, no perfume
amount, price: 250 ml, about 27 zloty plus shipping
my rating: 8/10 pnts
would I buy it again? yes


Po przyjemnym szamponie przeciwłupieżowym tej marki skusiłam się na także bezzapachowy - nigdy takiego nie miałam. Spodobał mi się skład i certyfikat Ecocert, a także, że kosmetyk jest wegański.

I was satisfied with the anti-dandruff shampoo produced by Urtekram, so I was tempted and bought a not scented shampoo - I liked the list of ingredients and Ecocert certificate, and the fact that this cosmetic is vegan.




Buteleczka z praktycznym zamknięciem (na wcisk) kryje, co następuje:

The bottle has a practical opening and closing way: you click the button aside to open or close it. The shampoo contains:




Czyli: kryje oczywiście wodę, potem jako substancję myjącą mamy nie SLS/SLES, a sodium coco sulfate - łagodniejszy od nich, ale nie całkiem łagodny! - nie uczula mnie on tu, ani specjalnie nie wysusza skóry. Poza tym ekstrakt z liści aloesu; gliceryna, lauryl glucoside i coco glucoside  - najłagodniejsze substancje myjące, występujące w naturze; sól; glyceryl caprylate - emolient ; glyceryl oleate - zmiękcza, wygładza, nadaje połysk (tłusty emolient); sodium cocoyl glutamate - środek powierzchniowo czynny; polyglyceryl-4 caprate: emulgator pochodzenia naturalnego; glyceryl undecylenate - emolient; kwasek cytrynowy: regulator pH; tocopherol - witamina E; beta sitosterol - roślinny emolient i stabilizator emulsji; skwalen - otrzymywany z oliwy z oliwek, ma właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybiczne.


So: there's aqua, of course, and as a cleansing agent we don't have SLS/SLES  here, but sodium coco sulfate - it's more gentle than them, but not totally gentle! - fortunately it doesn't irritate my scalp and it doesn't dry my skin too much. Besides there's aloe leaves extract; glycerin; lauryl glucoside and coco glucoside - the most gentle cleansing agents that exist in the nature. Salt, glyceryl caprylate - emollient; glyceryl oleate that softens, makes skin smoother and it's a fatty emollient;  sodium cocoyl glutamate- a cleansing agentpolyglyceryl-4 caprate: natural emulsifier; glyceryl undecylenate - emollient; citric acid - regulates pH; tocopherol; beta- sitosterol - a plant emollient and emulsion stabilizer; squalene - it's achieved from olive oil and it has antibacterial and antifungal properties.


Składniki wydają się ładne i w zasadzie poza SCS i solą dość wysoko w składzie - można by je wymienić na coś ciut łagodniejszego - niczego się nie czepiam :) Czy ten szampon jest bez zapachu? Byłam tego ciekawa. Otóż nie. Jest bez kompozycji zapachowej, to na pewno, ale podczas mycia włosów czuć nieco charakterystyczną woń soli.

Wydaje mi się, że choć dano sporo sodium coco sulfate, to starano się złagodzić jego potencjalnie drażniące i wysuszające działanie wieloma innymi składnikami. 


The ingredients seem nice and besides SCS and salt quite high among ingredients - they could have been replaced for something softer - I am not picky :) Is this shampoo scentless? I was curious of that. No, it isn't. It isn't perfumed, but you can detect a characteristic salt scent while washing your hair.

I suppose that they gave much of sodium coco sulfate but they wanted to ease its possible irritating and drying actions with other various additions.


Ten szampon mnie nie uczula, a włosy są po nim bardzo miękkie i mają piękny połysk. Kosmetyk bardzo dobrze się pieni i domywa włosy bez problemu, trochę plącze pasma, ale miałam już bardziej problematyczne pod tym względem specyfiki. Brak kompozycji zapachowej też jest na plus, jeśli ma się wrażliwą skórę głowy - takie dodatki potrafią uczulać. Ogólnie jestem z tego szamponu zadowolona :)


The Urtekram doesn't irritate my scalp, and my hair is very soft and glossy after usage.  This cosmetic foams very well and cleans hair without problems; my hair is slightly scrambled after usage but I've already had worse shampoos when it comes to muddling.  Lack of fragrance composition is an advantage here if you have a sensitive scalp - fragrances can really irritate it. 
All in all I'm satisfied of this shampoo :)





29 komentarzy:

  1. Pierwszy raz spotykam się z takim szamponem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kupienia w internetowych drogeriach z ekologicznymi kosmetykami ;)

      Usuń
  2. Ja tam zostanę przy Syoss;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem mega ciekawa marki, super szamponik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie znasz Urtekramu? :O Masz wiele kosmetyków eko :)

      Usuń
  4. I am seeking for such a long time for a good quality anti-dandruff shampoo, but I really like scented ones, of course does that are not overwhelming!

    OdpowiedzUsuń
  5. It sounds like a really nice product!

    OdpowiedzUsuń
  6. Great review, and looks like a nice product.

    OdpowiedzUsuń
  7. I've seen them selling ehre too) have to try!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. They are only available in net shops in Poland, from what I've noticed...

      Usuń
  8. U mnie by się nie sprawdził przez wysoką zawartość wyciągu z aloesu w składzie, niestety moje włosy czy skóra nie tolerują tego składnika. Poza tym uwielbiam gdy szampon pięknie pachnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wydawałoby się, że aloes taki przyjazny... No nic, każdego uczula co innego ;)

      Usuń
  9. Ciekawy szamponik. Firma zupełnie mi nie znana, ale się nią zainteresuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie miałam okazji próbować,ciekawi mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla nas to nowość, opakowanie tez jakoś tak mało zwracające na siebie uwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się bardzo podoba opakowanie! I ten turkus, i chmurki, takie pozytywne :)

      Usuń
  12. Wydaje się być dobry, zainteresowałaś mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz go widzę, ale ja lubię kiedy mi szampon ładnie pachnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Great review! I've never heard of this brand before!

    OdpowiedzUsuń
  15. It's fun to see a Danish brand mentioned outside Denmark :D

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy wcześniej nie słyszałam o szamponie bezzapachowym :D

    OdpowiedzUsuń
  17. This sounds really nice! It can be hard to find a good shampoo :)
    Amy xx

    OdpowiedzUsuń
  18. Danish shampoo and ecco! I need to get my hands on this :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Sounds like a good shampoo :-D

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się ten blog? Zostań na dłużej :)

Podoba Ci się ten blog? Zostań na dłużej :)
Do you like this blog? Stay for a longer time :)

NotCopyACat:

NotCopyACat:
because we don't want to copy one another (not a copycat), still we have a lot in common :) - that's why one letter in the name of my blog is switched.