piątek, 29 stycznia 2016

Lavera, Pasta do zębów wrażliwych z fluorem.

Witajcie :)

A dziś - umyjemy sobie paszcze ;) za pomocą pasty eko.


Hello :)

Today - we'll clean our jaws ;) with a help of an eco toothpaste.




marka: Lavera
nazwa: pasta do zębów wrażliwych z fluorem.
cena, pojemność: ok. 15 zł/75 ml
moja ocena: 8/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? tak


brand: Lavera
name: toothpaste with fluoride - for sensitive teeth
price, amount: about 15 zloty/75 ml
my rating: 8/10 pnts
would I buy it again? yes


Niemiecka marka Lavera jest cenowo dosyć przystępna jak na kosmetyki ekologiczne. Zdecydowałam się przerzucić z powrotem na pasty z fluorem, na zmianę z tymi bez fluoru.

Pasta przybywa zabezpieczona folią przy otworku, więc mamy pewność, że nikt przy niej nie grzebał.


The German Lavera brand has affordable prices when it comes to ecological cosmetics. I decided to clean my teeth with fluoride toothpastes and also to use toothpastes without it from time to time.

The cosmetic arrives protected with a silver foil on the hole so you're sure nobody opened it before you.


skład pasty:

ingredients: 



Mamy tu np. sorbitol (substancja słodząca, pochodząca z mąki kukurydzianej), krzemionkę (silica, substancja ścierająca), sól morską, Xanthan Gum (zagęstnik), Betaine - regulator lepkości, barwnik - tlenek tytanu (nie powinno się go wdychać w wysokich dawkach), Disodium Cocoyl Glutamate (substancja myjąca), Algin - regulator lepkości, ekstrakt z kwiatu rumianku, kopru włoskiego - działanie antybakteryjne, mirtu, mentol, fluor, aromat,  Limonene i Eugenol - rozpuszczalniki, składniki kompozycji zapachowej, mogą uczulać.

There's sorbitol here (a sweetener, it comes from corn flour), silica (a rubbing off substance), sea salt, xanthan gum - a thickener, betaine - viscosity controlling agent, a dye - it shouldn't be inhaled in high amounts, disodium cocoyl glutamate - cleaning substance, algin - viscosity regulator again; camomilla, fennel - it's antibacterial, myrtle extracts; menthol, fluoride, aroma, limonene and eugenol - solvents, fragrance components, they can irritate.


Ten barwnik mogliby sobie darować ;)

The dye is unneeded here, I think ;)



Pasta ma smak łagodniejszy od typowo drogeryjnej, choć mentol wyczuwa się bez problemu. Pieni się dobrze - słabiej niż pasty drogeryjne, ale mnie to nie przeszkadza. Mam wrażenie, że zęby są dobrze domyte. Czy pasta nadaje się do zębów wrażliwych? Ogólnie składniki są takie w miarę lightowe, powinny w pewnym stopniu działać łagodząco. Powiem tak: nie krwawię w trakcie mycia :D i ogólnie jestem z tej pasty zadowolona.

A wy? Jakich past najczęściej używacie? Z chęcią poczytam.

This dye - I'd prefer the toothpaste without it ;)

The Lavera has a milder taste than a typical one from a drugstore, menthol can be easily detected though. It foams well, less than typical toothpastes that aren't eco, but it doesn't bother me. I have an impression my teeth are well cleaned. Does this toothpaste work for sensitive teeth? All in all these ingredients are 'lighter' than not ecological ones, they should work soft in some way. I can tell you I don't bleed while cleaning :D and I'm satisfied with this toothpaste in general.

And you? What toothpastes do you use the most often? I'll gladly read about it.


30 komentarzy:

  1. Ta jest ciekawa, ja odkąd zrezygnowałam z past z SLS kupuję Elmexy, ale słyszałam też o rosyjskiej cedrowej, chyba od Agafii czy Natura Siberica, o ile to nie jest ta sama firma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam jedną od Agafii. To dwie różne firmy, jak sądzę po fotce balsamu od NS, którego kiedyś używałam.

      Usuń
  2. Ja szukam swojej pasty. Ma być bez SLS, bez fluoru (moja tarczyca jest bardzo stanowcza w tej kwestii), możliwie delikatna. Jeszcze nie znalazłam takiej, do której chcę wracać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co ci się dzieje z tarczycą, jeśli mogę spytać?

      Usuń
    2. A podobno Hashimoto, ale ja nie chcę się paść hormonami, chyba, że już będę czuć się totalnie źle. Po odstawieniu past z fluorem, odpowiedniej suplementacji boru, magnezu i bardzo uważnie dozowanej/zaprzestawanej suplementacji jodu jest całkiem dobrze. Do tego staram się jeść odpowiednio dużo świeżych warzyw, czasem wspomagam witaminki. Jeszcze pracuję nad dietą, ale odkąd się pilnuję, to paznokcie zrobiły mi się prawie pancerne, włosy po mału się zagęszczają, a wypadały naprawdę garściami, skóra też troszkę lepiej wygląda. No i nie mam już aż tak tragicznej śpiączki/pobudzenia na zmianę, nastrój lepszy, w ogóle lepiej. Ostatnie poziomy hormonów prawie w normie, zmieniłam endokrynologa, żeby nie sugerował się całą poprzednią historią badań. Nie sugerował, że coś ze mną nie tak :D, więc dbam nadal o to, co jem, co po sobię rozmazuję (kosmetyki), tylko lakierów zaprzestać mi szkoda, choć wiem, że to sama chemia, którą wdycham.

      Usuń
  3. Great review! I've never tried an Eco toothpaste before. I use Colgate total and I've used it for years now... I remember I found the mint taste so strong It was actually a bit spicy when I first started using it though... It takes some getting used to haha but now I don't feel clean if I use less minty ones

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I like the spicy mint taste, but lately I've got used to less minty ones or not minty at all. Eco toothpastes can have some weird but funny tastes!

      Usuń
  4. Od dawna używam tylko colgate sensitive, przerobiłam dużo past do wrażliwych zębów i tylko po tej nic mnie nie boli. Teraz kupiłam jakąś z ziaji, chyba nowość, ale jeszcze nie używałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zęby nie bolą w trakcie mycia, więc trudno stwierdzić, czy pasta działa. Kupiłam, bo szukałam takiej z fluorem o bardziej naturalnym składzie.

      Usuń
  5. Jakiś czas temu przerzuciłam się na pasty do zębów wrażliwych - najbardziej podpasował mi Meridol, myślę, że Lavera też by się sprawdziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używałam kiedyś Meridolu, miał przyjemny smak!

      Usuń
  6. ciekawe czy na me zęby by podziałała:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię pastę Lavery, miałam ją już 2 razy, ja kupuje tą wersję podstawową, kosztuje ok 9,50 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją miałam kilka razy. Jest w porządku, mam tylko wrażenie, że moje zęby jednak wołają o trochę fluoru ;)

      Usuń
  8. Oprócz elmex nie używamy żadnej innej pasty :P więc słabe mamy doświadczenie w tym temacie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elmexu też kiedyś używałam. Pamiętam, że będąc w ciąży na pewno. Dentyści zresztą też go promowali.

      Usuń
  9. Ja bardzo lubię wersję bez fluoru tej samej firmy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam ją, kilkakrotnie. Była w porządku, tylko, że jednak potrzebuję fluoru. Zębiska się przyzwyczaiły :D

      Usuń
  10. I've never actually looked at the ingredients of my toothpaste to be honest. I like Sensodyne, it's good for my teeth :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I had Sensodyne too, but it was a long time ago. I read the ingredients because I don't want to swallow detergents - I started to read them last year.

      Usuń
  11. I don't look at the ingredients either.. I use often different brands.. Pepsodent, Sensodyne etc.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja to używam takiej, jaka w danym momencie jest w promocji w biedro :D obecnie colgate herbal :D

    OdpowiedzUsuń
  13. I always use the liquid toothpastes! :-)

    OdpowiedzUsuń