niedziela, 18 października 2015

Urtekram, Ekologiczny szampon pokrzywowy, przeciwłupieżowy.

 Witajcie :)

Dzisiejszy post kosmetyczny dotyczyć będzie szamponu do włosów. Duńska marka Urtekram to moje pozytywne odkrycie :)


Hello :)

Today's cosmetic post will be about a shampoo. A Danish brand Urtekram is my discovery - a positive one :)



marka: Urtekram
nazwa: Ekologiczny szampon pokrzywowy, przeciwłupieżowy
pojemność, cena: 250 ml, ok. 27 zł plus wysyłka
moja ocena: 8/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? tak

brand: Urtekram
name: Ecological anti-dandruff shampoo with nettle
amount, price: 250 ml, about 27 zloty plus shipping
my rating: 8/10 pnts
would I buy it again? tak


Wzięłam go, bo zaciekawiła mnie marka; poza tym po niektórych szamponach pojawia mi się drobny łupież. Spodobał mi się skład i certyfikat Ecocert, a także, że kosmetyk jest wegański.

I took it because I was curious about this brand; besides I sometimes have a tiny dandruff after a few shampoos. I liked the list of ingredients and Ecocert certificate, and the fact that this cosmetic is vegan.




Buteleczka z praktycznym zamknięciem (na wcisk) kryje, co następuje:

The bottle has a practical opening and closing way: you click the button aside to open or close it. The shampoo contains:


Czyli: kryje oczywiście wodę, potem ekstrakt z liści aloesu; jako substancję myjącą mamy nie SLS/SLES, a sodium coco sulfate - łagodniejszy od nich, ale nie całkiem łagodny! - nie uczula mnie on tu, ani nie wysusza skóry. Poza tym gliceryna, coco glucoside i lauryl glucoside - najłagodniejsze substancje myjące, występujące w naturze; glyceryl oleate - zmiękcza, wygładza, nadaje połysk (tłusty emolient); sól, wyciąg z pokrzywy, ekstrakt z korzenia łopianu, olejek z pelargonii - wykazuje działanie antyseptyczne, olejek cyprysowy - działa przeciwłojotokowo i przeciwłupieżowo; olejek z owoców drzewa bergamotowego, działa antyseptycznie; olejek z palczatki szczetnej; sodium lauroyl lactylate - emulgator, delikatny detergent; kompozycja zapachowa; polyglyceryl-4 caprate: emulgator pochodzenia naturalnego; xanthan gum - zagęstnik, otrzymywany w drodze fermentacji bakterii; lysolecithin: emulgator, otrzymywany ze zmieszania lecytyny z enzymami; kwasek cytrynowy: regulator pH, zwiększa trwałość kosmetyku; coco caprylate - tłusty emolient, zmiękcza i wygładza; witamina E; beta sitosterol - roślinny emolient i stabilizator emulsji; skwalen - otrzymywany z oliwy z oliwek, ma właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybiczne; wyciąg z magnolii lekarskiej.

So: there's aqua, of course, and then aloe leaves extract; as a cleansing agent we don't have SLS/SLES  here, but sodium coco sulfate - it's more gentle than them, but not totally gentle! - fortunately it doesn't irritate my scalp and it doesn't dry my skin. Besides there's glycerin; coco glucoside and lauryl glucoside are the most gentle cleansing agents that exist in the nature. Glyceryl oleate that softens, makes skin smoother and it's a fatty emollient; salt, nettle extract, burdock root extract, pelargonium oil that works antiseptically; cypress oil that fights seborrhea and dandruff; bergamot tree fruit oil, works antiseptically; cymbopogon nardus oil; sodium lauroyl lactylate - emulsifier, a gentle detergent too; parfum; polyglyceryl-4 caprate: natural emulsifier; xanthan gum - a thickener that's achieved during a fermentation of bacteria; lysolecithin: emulsifier achieved from mixing lacithin with enzymes; citric acid: it regulates pH and makes the cosmetic last for a longer time; coco caprylate - a fatty emollient, it smooths and softens; vitamin E; beta sitosterol - a plant emollient and emulsion stabilizer; squalene - it's achieved from olive oil and it has antibacterial and antifungal properties; magnolia officinalis extract.

Skład jest bogaty i nie dajcie się nabrać na bidną jedną jedyną pokrzywę, jako składnik pielęgnujący :D W sumie, choć szampon ma pokrzywę w nazwie, to wzbogacono go o wiele środków pochodzenia naturalnego; mają za zadanie nawilżać i działać antybakteryjnie. Wydaje mi się, że choć dano sporo sodium coco sulfate, to starano się złagodzić jego potencjalnie drażniące i wysuszające działanie wieloma innymi składnikami.

The list of ingredients is long and don't be fooled with the one nettle in the name of this shampoo as a caring ingredient :D All in all, this cosmetic was enriched in many ingredients of a natural origin that should moisten and work antiseptically. I suppose that they gave much of sodium coco sulfate but they wanted to ease its possible irritating and drying actions with other various additions.

Czy mnie uczulił? Nie. Włosy mam po nim przyzwoite, jest jednak jedno ale. Mam wrażenie, że są ciut za szybko przetłuszczone. Może to przez olejki ze składu, nie wiem? Nie jest to znacząca różnica, niemniej jednak minimalnie ją odczułam. Zapach jest delikatny, słodkawy, lekko ziołowy i ogólnie przyjemny, szampon pieni się dobrze i nie ma trudności z rozczesaniem włosów. Łupieżu na pewno nie powiększył ;), a wręcz wytępił. Włosy są po nim bardzo miękkie. Ogólnie jestem zadowolona z tego specyfiku. 

Does  this shampoo irritate me? No. I have a decently looking hair, there's one 'but' though. I have an impression they become oily slightly too fast. Maybe that's because of these oils they added, I don't know. It isn't a much significant difference but I felt it slightly. 

The scent is pleasant, subtle, sweet and slightly herbal, all in all nice. The shampoo foams well, there aren't difficulties with combing my hair. It didn't increase the dandruff, that's for sure, maybe it even diminished it.  My hair is very soft in touch after washing with the Urtekram. All in all I'm satisfied of this shampoo.




36 komentarzy:

  1. Zdecydowanie produkt nie dla mnie. Mojej włosy i tak się szybko przetłuszczają, więc dodatkowe obciążenie to zdecydowanie za dużo :)
    Pozdrawiam i jeśli masz ochotę zajrzyj do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też szybko się przetłuszczają, ale w tym szamponie obciążenie jest tak nieznaczne, że prawie niezauważalne.

      Usuń
  2. Oh, I saw this brand here) may be I'll try it!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I've been satisfied with these Urtekrams I have so far, maybe you'll be too :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie lekkie szampony, co najważniejsze ekologiczne. Super produkcik! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem naprawdę zadowolona, bo oprócz tego, że jest eko, włosy są po nim ładne - i mnie nie uczulił :)

      Usuń
  4. Looks like a great organic brand.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Indeed! I also have f. ex. a toothpaste by them and even if I didn't like it at the beginning, now I'm much for it!

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz; niestety musiał zostać on usunięty ze względu na adresy internetowe w nim zawarte...

      Usuń
  6. zastanawiam się skąd Ty w ogóle wytrzaskujesz te wszystkie kosmetyki marek z kosmosu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :D Mam umowę z ufoludkami: one mi przywożą eko kosmetyki, a ja w zamian robię im mani ;D
      No, a teraz serio. Ze sklepów internetowych, polskich, z eko kosmetykami :)

      Usuń
    2. jestem w stanie uwierzyć w wersję z ufoludkami :D

      Usuń
    3. Wow :D
      Za dużo tych mani do zrobienia, mają zbyt wiele kończyn ;) Polecić cię? ;D Mani w zamian za..?

      Usuń
  7. Jak wykorzystam swoje zapasy, muszę się mu przyjrzeć.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeważnie po szamponach przeciwłupieżowych właśnie on powraca, przynajmniej u nas xD

    OdpowiedzUsuń
  9. swietna recenzja, juz chce taki szampon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo go lubię; butla już praktycznie cała skończona i myślę o ponownym zakupie.

      Usuń
  10. Ciekawy szampon i skoro mówisz, że zapach jest znośny, to chyba dobrze by mi się go używało;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zapach jest przyjemny, subtelny, nie jakieś paskudne ostre zioło.

      Usuń
  11. Don't know the brand. But it does sound good :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My discovery! I'm really satisfied with this one.

      Usuń
  12. Ja akurat nie mam takich kłopotów z włosami,szukam szamponu nawilżającego

    OdpowiedzUsuń
  13. ooo, lubię szampony pokrzywowe ;)

    OdpowiedzUsuń