czwartek, 15 października 2015

Bory Tucholskie i Gdańsk.

Witajcie :)

Dziś post z serii geograficznej ;) Pokażę wam zdjęcia sprzed dobrych kilku lat, kiedy to odwiedziliśmy Bory Tucholskie (a konkretnie miejscowość Okoniny Nadjeziorne), a potem zrobiliśmy sobie stamtąd wycieczkę do Gdańska.

Okolice Tucholi mam w pamięci jako pełne jezior i lasów, a w trakcie spacerów można było tam spotkać np. sarny. Wsie, gdzie przy drodze stały dosłownie ze 2 domy, koniec wsi. Fajnie, tak dziko-naturalnie. Parę fotek z Borów poniżej:


Hello :)

Today there'll be a post of a geographical series ;) I'm going to show you photos made a few years ago, when we were visiting Bory Tucholskie in Poland (specifically a village named Okoniny Nadjeziorne) and then we made a trip to Gdańsk (a city by the sea).

Tuchola and its surroundings are full of lakes and forests and you can meet f. ex. does there. There also were villages where two houses were standing, the end of village, period. Nice, kind of wild nature. A few photos taken in Bory Tucholskie below:






Po ośrodku, w którym mieszkaliśmy, hasały sobie wiewiórki :) Spójrzcie na drzewo :)


We were living in a recreation centre where squirrels were playing around. Take a look at the tree :)



Na polach typowo wiejskie widoki, o jak ja je lubię :D


There were typical village views there, oh how I like them :D



Ok. dwóch godzin jazdy autem i siup! jesteśmy w Gdańsku. Nie załapaliśmy się na nadbrzeżne widoki, tylko zwiedzaliśmy centrum. To była jednodniowa wycieczka, więc się nie wyrobiliśmy z morzem ;)


About two hours from Bory Tucholskie and we were in Gdańsk. We didn't go sightseeing at the seaside but we went to the city centre instead. This was a one day trip so we didn't have enough time to find the sea and watch it ;)



Słynna fontanna z Neptunem:

The famous Neptune fountain:





Na zdjęciu poniżej, o ile mnie pamięć nie myli, uliczka, na której sprzedawano bursztyn:


If I remember it right, there's a street in which amber was sold, in the photo below: 



A tu widoki z kościelnej wieży:


And here views from a church tower:





Byłyście kiedyś w Gdańsku? Lubicie jeździć nad morze? Jeśli tak, to gdzie?


Were you in Gdańsk? Do you like going at the seaside? If yes, then where?

52 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks for commenting; unfortunately I had to remove it as I don't allow blog addresses here.

      Usuń
  2. Lovely pictures. I love the one with the squeal!

    OdpowiedzUsuń
  3. Absolutnie uwielbiam Gdańsk! Mam tam rodzinę więc często bywam od dzieciństwa i kocham to miasto. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. I've never visited Gdansk, but it looks so lovely!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz, proszę jednak o nie zostawianie adresu do swojego bloga - trafię tam bez niego ;)

      Usuń
  6. Fajna okolica, w takich miejscach można fajnie wypocząć :). W Gdańsku nie byłam jeszcze :P, choć bardzo blisko kilka razy się znajdowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - tak dziko i spokojnie, nawet billboardów dookoła znacznie mniej ;)

      Usuń
  7. Kocham nasze polskie morze, mam senstyment od dziecka. Zawsze jeździliśmy do Helu, przez wiele, wiele lat. Kilka lat temu usałam się tam w podróż senstymentalna, ale bez rodziny to już nie to samo... W tym roku byliśmy na kilka dni w Rewalu i było cudownie. W Gdańsku byłam kiedyś, ale bardzo dawno, chętnie wybrałabym się znowu na małe zwiedzanie Trójmiasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam Hel, byłam tam ze 2 razy - robi wrażenie, zresztą jak cały półwysep Helski (z jednej strony otwarte morze, z drugiej surferzy - suuuuper!).

      Usuń
  8. Nie byłam nigdy w Gdańsku. Piękne zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne są zdjęcia natury ale i widoki zapierają dech w piersiach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lovely photos - so many beautiful sceneries!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam morze, ale w Gdańsku ostatni raz byłam 15 lat temu. po prostu wybieram z reguły mniejsze miejscowości -najlepiej takie, których po prostu nie ma na mapie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubiłam Kuźnicę - mniej zatłoczona!

      Usuń
  12. Nad morzem byłam tylko raz niestety, w Gdańsku nie byłam ;( żałuję, że mam tak daleko, bo muszę całą Polskę przejechać

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Prawda! Może nie cała, ale są piękne miejsca.

      Usuń
  14. bory tucholskie chętnie bym odwiedziła:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wonderful pictures. I love the village ones more. they looks so peaceful and calm ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. byłam w Gdańsku 2x ale dopiero za drugim razem trafiłam na tą uroczą uliczkę, gdzie jest sprzedawany bursztyn. jest tam przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeeej Kochana cudne fotki, świetna wycieczka i krówka <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudownie, chciałabym kiedyś pojechać w te rejony, w ubiegłym roku w Gdańsku byłam niecałe dwa dni, ale nie pozwiedzałam jeszcze wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i tak lepiej niż ja, bo byłam tam przez pół dnia ;)

      Usuń
  19. Piękne widoki! Bardzo lubię i Bory Tucholskie i Gdańsk. Nad morzem bywałam kiedyś bardzo często. Teraz niestety nie bardzo mi się to udaje, ale bardzo lubię morskie klimaty:)

    OdpowiedzUsuń
  20. lovely nature :D
    i never visited Gdansk, but my hubby was there few times ;)

    OdpowiedzUsuń