wtorek, 28 lipca 2015

Suncoat, Polish&Peel, Lovely Lapis: lakier peel off na bazie wody :)


Witajcie :)

Mam dziś dla was ciekawostkę, jeszcze nie recenzowałam czegoś takiego :) Mam na myśli lakier na bazie wody, a oznacza to, że w buteleczce znajduje się coś zupełnie innego, niż w typowym lakierze do paznokci.



marka: Suncoat
nazwa: Polish&Peel, Lovely Lapis
wykończenie: trudno powiedzieć ;) Na żywo przypomina mi trochę satynowe
cena, pojemność: ok. 32 zł plus wysyłka/8 ml
moja ocena: znów trudno powiedzieć ;) Powiedzmy, że wymyka się wszelkim ocenom ;)
czy kupiłabym ponownie: raczej tak


Lakier jest produkcji kanadyjskiej i brałam go w ciemno, bo byłam ciekawa, jak sprawują się te na bazie wody. Też was to ciekawi? Czytajcie dalej :)

składniki:


Czyli: woda, polimery akrylu, polyvinyl acetate - tworzy powłokę: klik, nie jest rakotwórczy, ale może posiadać zanieczyszczenia np. metalami ciężkimi; mika, ultramaryna - pigment i titanium dioxide - składnik który powinien być używany w niskich dawkach, bo jest, niestety podejrzewany o rakotwórczość: klik, tu, jak przypuszczam, dawka jest niska, bo jest nisko w składzie. Ogólnie składniki w takim lakierze wodnym są sporo mniej potencjalnie szkodliwe niż te w tradycyjnym. 

Przede wszystkim, podczas malowania nie czuć zapachu. Rewelacyjna sprawa. Oby wszystkie lakiery były jego pozbawione! ;D Co do krycia - lakier wyglądał dobrze przy trzech warstwach, ale były jeszcze smugi, więc użyłam czterech - to dużo, a jeszcze prześwitują końcówki paznokci (jest to bardziej widoczne na zdjęciach makro, niż w rzeczywistości).

Ten lakier potrzebuje dobrze odtłuszczonych paznokci. Jeśli nie będą całkowicie nietłuste, pierwsza warstwa nie da równego krycia i zrobią się niepolakierowane "dziury". Odczekiwałam ok. 3 minuty między każdą kolejną warstwą, a zrobienie całego mani włącznie ze schnięciem to ok. 40 minut. 

I teraz jedna, zasadnicza sprawa, która mi nie pasuje: trwałość. Jest to bowiem lakier, który schodzi pod wpływem trzymania dłoni przez kilka minut w ciepłej wodzie; tak, że możecie się z nim pożegnać po kąpieli (starły mi się widocznie czubki panokci, a lakier z kilku z nich widocznie się naderwał i trzeba go było usunąć metodą peel-off). 

Komu mogę polecić? Hmmmm... Dziewczynkom, pod warunkiem, że nie pchają paluszków do buzi. Osobom uczulonym na składniki tradycyjnych lakierów - ale np. kobieta taka, jak ja, co nie leży i pachnie, a wykonuje różne prace domowe, dłużej jak dzień w nim nie pochodzi. Mogę polecić osobom, które chcą odpocząć od smrodku tradycyjnych lakierów. Mam nadzieję, że trwałość wodnych lakierów będzie kiedyś lepsza, bo z chęcią ponosiłabym takie nawet kosztem czterech warstw - podobają mi się składniki, odcień, a wykończenie tego Suncoatu jest naprawdę niezłe ;)

W przyszłości zamierzam potestować, jak będzie się on łączył z tradycyjnymi lakierami i czy da się nim stemplować ;), ale myślę, że jeśli będzie trochę olejku na płytce czy gumce od stempla, może się on nie sprawdzić.

Miałyście kiedyś do czynienia z lakierami na bazie wody?

---

Hello :)

I have a tidbit for you today, I haven't been reviewing such a thing yet. I mean a water based nail polish - and that means there are many different things inside the bottle than a traditional nail enamel contains.


brand: Suncoat
name: Polish&Peel, Lovely Lapis
finish: hard to say, similar to satin one
price, amount: 8 ml/ about 32 zloty plus shipping
my rating: it's hard to rate, I'd prefer not to rate it
would I buy it again? probably yes

This nail polish was made in Canada and I didn't know much about it when I was buying it - I simply wanted to try out a water based one. Are you interested in them too? Then go ahead and read :)

Ingredients:



So: water, acrylic copolymers, polyvinyl acetate - it's a film maker: click, it isn't a carcinogen but it may contain impurities, f. ex. heavy metals; mica, ultramarine blue (dye) and titanium dioxide: this ingredient should be used in low doses because it's suspected of being a carcinogen: click; here the dose is low, I guess, because this ingredient is low among ingredients. All in all the bottle contains less potentially harmful stuff than a traditional nail polish.

First of all, when you paint your nails, you don't detect unpleasant smells. Actually this nail polish doesn't smell. It's a great thing, I wish all nail polishes behaved like this! When it comes to opacity, nails were looking quite good with 3 coats, but there were slight smudges so I added the fourth one. Nail line was still visible with four ones, but mainly in macro mode. 

Such nail polish needs nails that aren't greasy. If you have something like f. ex. hand cream on them, it won't work and there will be holes with no polish with the first coat. I was waiting more or less 3 minutes between coats and the whole mani together with drying took me about 40 minutes.

Now onto the one crucial thing I don't like: lasting time. It's a nail polish that peels off when you keep your hands in warm water for a few minutes, so you'll say bye-bye to the polish after taking a bath (I had tips wiped off on almost each nail and this nail polish started to peel off from a few of them so I had to remove all of it).

Who can be satisfied with such type of polish? Little girls, on one condition: they shouldn't put their fingers into mouth. People with allergies for certain nail polish ingredients, but - when a woman like me doesn't lay and smell nicely all day long and does household jobs instead, it's hard to keep these polishes on. I can recommend Suncoat to people who want to take a break from a traditional nail polish smell from time to time. I just hope that the lasting time in other formula solutions than the traditional ones will be improved some day because I'd gladly use them! I even liked the finish and especially the shade!

In the future I'm going to check out how this nail polish combines with traditional nail enamels and if there's a possibility to stamp with it ;) - but I think that if there's a bit of oil coming from a remover on a plate or stamping rubber, it may be hard.

Have you ever used water based polishes?




tu: lakier wilgotny, zaczyna wysychać/here: a wet nail polish, it starts to dry:


wciąż wilgotny/still wet:

lakier suchy/now it's dry:




76 komentarzy:

  1. Z zaparciem tchu czytałam posta, bardzo mnie zainteresował. Chyba dlatego że jest to coś innego. Wykończenie bardzo mi się podoba, mam lekko mieszane uczucia co do 4 warstw i 40 minutowego czekania na wyschniecie. Cena jak za trwałość wpływa na niekorzyść.
    Ale bardzo miło poczytać o czymś "innym". Za niedługo na moim blogu pojawi się lakier trwałości hybrydy dość sporo kosztował. Muszę jeszcze o nim poczytać. Nie potrafimy się dogadać ale może przez nieodpowiednie użytkowanie. Postaram się zakupić odtłuszczacz i zobaczymy czy ułoży mi się współpraca z moim niby super lakierem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć są topy wydłużające trwałość, ale nie mam takiego. Możliwe też, że na zwykłej bazie ten lakier trzymałby się lepiej - jeszcze nie próbowałam.

      Usuń
  2. ciekawy ten lakier,ale nie dla mnie,skoro ma taką niską trwałość ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorek mi się podoba, szkoda tylko że trwałość kiepska.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kolor, szkoda, że nietrwały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny odcień! Nawet go lubię mimo tej nietrwałości. Skład mi się podoba.

      Usuń
  5. It is a glorious strong sapphire blue - love it!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolor przypadł mi gustu, i duży plus za to że nie ma niemiłego zapachu podczas malowania. Chętnie wypróbuję w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten brak zapachu to świetna sprawa. Żeby wszystkie były takie!

      Usuń
  7. It's a nice colour. I have never tried a water based polish and I don't think I will either :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy produkt, jeszcze o takich nie słyszałam. Kolor piękny, teraz już tylko czekam na ulepszenie trwałości i dopracowanie formuły tych lakierów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! choć cieszę się, że istnieje już jakaś zdrowsza alternatywa.

      Usuń
  9. Fajnie wygląda :D, nie widziałam jeszcze takiego. Trwałość nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I have never try a nail polish like this. The color is very nice but it's too bad that it peels of so easily..

    OdpowiedzUsuń
  11. Może i ładnie wygląda, ale niestety trwałość eliminuje go z mojej listy zakupów :(

    OdpowiedzUsuń
  12. It's such a pretty colour. Reminds me of CG Frostbite! :-D

    I've never tried a water based polish. Does sound idea for certain people but not others!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, there's something from Frostbite in this one!

      Usuń
  13. Pierwszy raz słyszę o czymś takim :D ale kolor śliczny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiłaś mnie tym produktem - nietypowy jest!

    Twoje paznokcie są wspaniałe. Chciałabym, żeby moje kiedyś tak urosły... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny kolorek, ale tyle warstw...nie wiem czy by mi się chciało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba wykazać do niego cierpliwość, ale się odwdzięcza ;) Widziałam, że przyciągał babską uwagę na ulicy ;)

      Usuń
  16. świetny kolor i fajna ciekawostka, ale jak piszesz, dla zwykłych ludzi mało praktyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety... kiedyś wyczytałam, że jest do niego bodajże top przedłużający trwałość, tylko pytanie, czy lakier nadal odlepiałby się pod dłuższym wpływem ciepłej wody?

      Usuń
  17. Szkoda, że taki nietrwały, bo kolor i wykończenie satynowe bardzo fajne ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładnie wygląda, ale szkoda że ta trwałość taka słaba :P

    OdpowiedzUsuń
  19. That's so interesting! I've been meaning to try water based polishes but I haven't yet! I guess I'll have to do that soon :D
    Beautiful color!

    OdpowiedzUsuń
  20. kolor całkiem całkiem ale za nietrwałość bym wywaliła!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nice color and it is surprising that it has a great shine. I bought such a polish to my daughter, because she wanted to use mine frequently and this way she does not add any harmful substances on her nails. But of course she is not satisfied because after 2 times of hand washing she does not have anything on her nails :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. So your information confirms the fact this kind of polish peels off too fast! At least she uses sthg healthier.

      Usuń
  22. how interesting! you are right I wouldn't like a nail polish that peels off, but for small children this would be nice :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Have never tried this polish,
    I really like this color.

    OdpowiedzUsuń
  24. ładnie wygląda, ciekawy pomysł ogólnie z wodną bazą, może kiedyś dopracują jeszcze jakoś trwałość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby, bo podejrzewam, że niejedna kobieta chętnie by taki nosiła.

      Usuń
  25. Piękne paznokcie! a lakier również wygląda imponująco;)

    OdpowiedzUsuń
  26. So awesome) This shade looks perfect for summer near the sea!

    OdpowiedzUsuń
  27. Szkoda, że nie trwały. ale sam kolor cudny, zwlaszcza w macie.

    OdpowiedzUsuń
  28. kolor marzenie i pomimo slabej trwalosci i tak bym wyprobowala ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. This is such a pretty colour, it's too bad about the lasting!
    Amy xx

    OdpowiedzUsuń
  30. Przeraża mnie długość schnięcia i ilość warstw...to nie dla mnie nie jestem aż tak cierpliwa, inna kwestia, że jak nie daje rady z wodą to u mnie wytrzymał by maks 1 do 2 dni, wiec słabo :(

    OdpowiedzUsuń
  31. I think I would feel frustrated during applying all these layers. This is not for me. But I like the color.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale numer z tym lakierem... Szkoda, że tak szybko schodzi. A próbowałaś go pokryć top coatem jakimś? Wiem, że o to właśnie chodzi, żeby był bez tych wszystkich szkodliwych składników, itp., ale z drugiej strony jeśli kolor akurat odpowiada potrzebom...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to chodzi, że chciałam ponosić go bez dodatków tradycyjnych - z tym, że z nimi właśnie przedłużyłaby się trwałość, jak sądzę, tyle że przypuszczalnie nie byłoby 'peel off'.

      Usuń
  33. i got this one, love the color :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I saw your swatches, the shade is gorgeous!

      Usuń
  34. I love this shade of blue! Too it didn't last longer on the nails

    OdpowiedzUsuń
  35. Śliczny kolorek, szkoda tylko, że taki nietrwały...

    OdpowiedzUsuń