piątek, 24 lipca 2015

Kenzo Jungle Le Tigre, czyli moje perfumy nr 1 :)

Witajcie :)

Dzisiejszy post będzie dotyczył nowej tematyki, a mianowicie perfumeryjnej. Obecnie rzadko używam perfum, ale były lata w moim życiu, kiedy to uwielbiałam poznawać nowe zapachy. Marki, które szczególnie wyróżniam, są to: Kenzo i Guerlain. Poznałam kiedyś mnóstwo zapachów! Dziś opowiem wam o moim ulubionym, który jest już niestety mega rarytasem, ponieważ został wycofany z rynku. Kenzo, Jungle Le Tigre. Gdybym miała wybrać jeden, w którym czuję się najlepiej, to właśnie w tym.

Zapach należy do grupy orientalno-przyprawowej.

Nuta głowy: kumkwat, mandarynka, pomarańcza
Nuta serca: osmantus i ylang-ylang
Nuta bazy: bursztyn, cynamon.

I Słoń (Elephant), i Tygrys to wspaniała egzotyczna podróż, którą można sobie zafundować niuchnięciem.  Ja w Tygrysie czuję echo Słonia, jest to echo przyprawowe (i Słoń, i Tygrys charakteryzują się tym, że pierwszym, co rzuca się w mój nos są świetne przyprawy), ale Tygrys jest inny. Mniej słodki, bardziej pazurzasty. Cynamonowy, takim bardzo ładnym, jakby lekko wilgotnym cynamonem. Obydwa są dziełami sztuki. Zapach pięknie ewoluuje: tygrys najpierw ryczy i wyciąga pazury, by ucichnąć, uspokoić się i stać się kotkiem... Przepiękna nuta bazy. Afryka w buteleczce. I tylko szkoda, że perfumy wycofano ze sprzedaży, a sprzedawane oryginały osiągają ogromne sumy. Mam odlewkę tego zapachu z oryginalnego flakonu, którą wam pokażę. 

Zdjęcie flakonu (pochodzi z tego bloga):



i dekant 10 ml:



To są moje wyjątkowe perfumy.

Znacie? Lubicie zapachy Kenzo?

---

Hello :)

Today's post will be of a different topic than usual because I'm going to tell you about my favourite perfume. Nowadays I use perfumes rarely, but there were the times I was using them often and I loved finding new fragrances. The brands I liked the most were Kenzo and Guerlain. I knew a lot of fragrances! This post will be about my pick - if I had to choose one fragrance, it would be this one.

Kenzo, Jungle Le Tigre.

This scent belongs to the oriental-spicy family. 

Top notes: kumquat, tangerine, orange
Middle notes: osmanthus, ylang-ylang
base notes: amber, cinnamon

Jungle Le Tigre and Jungle L'Elephant can cause you trip to Africa thanks to their notes. I can detect an echo of L'Elephant in Tigre, this means there's a spicy note in there but it's different than in L'Elephant: less sweet and more 'with a claw' to it. Cinnamon is as if wet here. Both Le Tigre and L'Elephant are masterpieces to me. Le Tigre fragrance changes beautifully: it starts sharper, as if the tiger roared and then it becomes quieter, as if the tiger was calming down and became a cute cat. Beautiful base notes. Africa in a bottle. I regret it isn't sold anymore and non-fake bottles of it are very high-priced. I have a decant from an original bottle which I'm going to show you, but at first I'll show you a photo of a bottle (not mine, it comes from this blog):



And here's my decant, 10 ml:



This is very special perfume to me!

Do you know it? Do you like Kenzo's fragrances?


30 komentarzy:

  1. Niestety nie znam. Ale jestem wybredna co do zapachów.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Musi do mnie mocno pasować i z reguły nie lubię podróbek.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. :D A ten ze słoniem widziałaś? No niestety, nie posiadam oryginalnego flakonika, bo pokochałam ten zapach, gdy tych perfum już nie produkowano - jest to zapach z bodajże 1997 r. To, co mam, to oryginał odpsikany do pustego atomizera i musiałam sporo dać w zamian, by go dostać ;)

      Usuń
  3. zupełnie ich nie znam, ale flakonik bomba :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe czy opakowanie zrobiłoby na nas większe wrażenie niż zapach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak: co tam opakowanie, zapach cudny! :D

      Usuń
  5. Nie znam, pewnie już nie poznam skoro wycofali :).

    OdpowiedzUsuń
  6. I don't know it, but it sounds like a scent I'd like :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It's gorgeous if you like oriental ones!

      Usuń
  7. I love the bottle...
    I also rarely use perfume now, when I was younger basically all the time..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The bottle looks great and Kenzo released Jungle L'Elephant perfume with elephant on top too :)

      Usuń
  8. Flakon jest super, ale boję się, że to zapach nie dla mnie - wolę bardzo delikatne, świeże...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to faktycznie nie dla ciebie - orientalne zapachy nie są delikatne... za to mocne.

      Usuń
  9. The bottle looks pretty cool :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lubię mocne, zdecydowane orientalne kompozycja czyli byłoby to coś dla mnie, szkoda tylko , że został wycofany :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuj Jungle L'Elephant? Też b. lubię i polecam :)

      Usuń
  11. I usually don't wear perfumes, but this sounds really nice! I love the packaging :)
    Amy xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I regret much this one isn't produced anymore! and yes, the tiger is great :)

      Usuń
  12. I love perfumes! I don't own Kenzo yet though...
    It sounds like a nice perfume though :)

    OdpowiedzUsuń