wtorek, 16 czerwca 2015

Pervoe Reshenie, Biała Bania Agafii: szampon-balsam do włosów :)

Cześć :) Poopowiadam wam dziś o moich doświadczeniach z pewnym szamponem do włosów...



marka: Pervoe Reshenie
nazwa: Biała Bania Agafii: szampon-balsam do włosów
cena, pojemność: ok. 10 zł plus koszt wysyłki/350 ml
moja ocena: 5, 5/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? nie





na dłoni: 



skład:



W składzie mamy na przykład:
- Sodium Coco Sulfate- środek powierzchniowo czynny, średnio drażniący,
- Lauryl Glucoside - środek powierzchniowo czynny, zwiększający lepkość,
- Glycerin - gliceryna, nawilża, wspomaga działanie konswerwujące,
- Coco Glucoside and Glyceryl Oleate- ta pierwsza jest substancją myjącą pozyskiwaną ze skrobii kukurydzianej i oleju kokosowego; druga ma na celu nadanie połysku, nawilżenie, emolient,
- Cetearyl Alcohol: emulgator, regulator lepkości, alkohol tłuszczowy
- Caprylic/Capric Trigliceride- mieszanka roślinnych kwasów tłuszczowych,
-Vaccinium Vitis-Idaea Fruit Extract- wyciąg z owocu borówki brusznicy,
- Chamaenerion Angustifolium Extract - wierzbówka kiprzyca,
- Calendula Officinalis Extract - nagietek,
- Viburnum Opulus Fruit Extract - kalina,
- Dasifora Fruticosa Leaf Extract - pięciornik krzewiasty,
- Tanacetum Vulgare Extract - piżmo syberyjskie,
- Organic Hippophae Rhamnoides Fruit Oil - organiczny olej z owocu rokitnika bajkalskiego,
- Amaranthus Caudatus Seed Oil - olej z nasion amarantu,
- Geranium Pratense Flower Extract - wyciąg z geranium,
- Sorbitane Stearate - emulgator z oleju kokosowego,
- Parfum - kompozycja zapachowa, może uczulać,
- Benzoic Acid, Sorbic Acid, Citric Acid - funkcja konserwująca, ten pierwszy jest pochodzenia chemicznego, może alergizować; drugi i trzeci może mieć pochodzenie syntetyczne, znajdują się również w żywności.

Długi ten skład, prawda? No i niestety, po kilkukrotnym zastosowaniu zaczął pojawiać mi się drobny łupież, więc odstawiłam... Na plus: włosy były miękkie, błyszczące, z większą objętością. Minusem było rozczesywanie (dość trudne), włosy trochę się puszyły. Zapach określiłabym jako "ziołowa oranżada", subtelny i przyjemny. ;) Szampon jest wydajny, dobrze się pieni. Znacie? Może was nie uczuli... A lubicie ziołowe zapachy w kosmetykach?



---

Hello :) Today I'm going to write about my experiences with a shampoo...




brand: Pervoe Reshenie
name: Agaphia's White Bath
price: about 10 zloty/350 ml plus shipping
my rating: 5,5/10 pnts
would I buy it again? no

on my hand:


ingredients:




Among ingredients we have:

- Sodium Coco Sulfate- surfactant, medium strength of scalp possible irritation, 
- Lauryl Glucoside - surfactant that increases viscosity,
- Glycerin - moistens, helps preservation,
- Coco Glucoside and Glyceryl Oleate- the first one is a cleaning substance that's achieved from corn starch and coconut oil; the second one is to moisture and to add gloss,
- Cetearyl Alcohol: emulsifier, increases viscosity, fatty alcohol,
- Caprylic/Capric Trigliceride- a mix of plant fatty acids,
-Vaccinium Vitis-Idaea Fruit Extract,Chamaenerion Angustifolium Extract, Calendula Officinalis Extract, Viburnum Opulus Fruit Extract, Dasifora Fruticosa Leaf Extract - extracts of various plants,
- Tanacetum Vulgare Extract - Siberian musk,
- Organic Hippophae Rhamnoides Fruit Oil - organic oil made of Baikal fruit,
- Amaranthus Caudatus Seed Oil - oil made of amaranthus seeds,
- Geranium Pratense Flower Extract - geranium extract,
- Sorbitane Stearate - emulsifier got from coconut oil,
- Parfum - it may irritate,
- Benzoic Acid, Sorbic Acid, Citric Acid - preservatives; the first one is of a chemical origin and may irritate; the second and third one may be of a synthetic origin and they can also be found in food.

The list of ingredients is quite long, isn't it? Unfortunately, I used this shampoo three or four times and a tiny dandruff appeared so that put me finally off. Advantages? My hair was soft and shiny with more volume. It was also quite hard to brush right after wsashing.. I'd name the scent as 'herbal orangeade', subtle and pleasant. The shampoo foams well.

These were my experiences ;)
Do you like herbal scents in cosmetics?




30 komentarzy:

  1. właśnie zakupiłam tylko inny ale ta sama seria, bo odpowiadają mojej skórze głowy. Ja stosuję maseczki więc rozczesywanie idzie gładko, solo tez ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używałam czasem razem z nim odżywki Agafii, ale też trudno się rozczesywały...

      Usuń
  2. Ja tam wolę zapachy owocowo świeże ;p Ale nie mam wymagającej skóry głowy to czym umyję to będzie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. I've seen this shampoo in our shops, but never used it)

    OdpowiedzUsuń
  4. I like the shape of the bottle LOL
    And yes, I like herbal scents, as long as they feel true/natural and are fairly subtle...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, I know it's sometimes hard to comment if you don't know the product :D Yes, it's subtle.

      Usuń
  5. Miałam zamiar przetestować ten na cedrowym propolisie. Z tego co zauważyłam to te szampony mają tyle samo zwolenników co przeciwników ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż mówi, że swędzi go po nim głowa. Jakiś dziwny ten szampon naszym zdaniem. I będziesz testować ten propolisowy?

      Usuń
  6. Zapachów ziołowych takich, jak ja to nazywam, aptecznych strasznie nie lubię w kosmetykach :P. Chociaż spotykam czasami przyjemne, mniej apteczne :). Tego nie znam, szamponów mam spory zapas więc prędko nie poznam a i jakoś nie ciekawi mnie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten nie jest apteczny, takich zapachów też nie lubię.

      Usuń
  7. Łupież jest niewybaczalny, ja zawsze miałam go po szamponach Avonu, na szczęście już mnie nie kusi ich pielęgnacja :) A ten szampon mimo wszystko bym wypróbowała i na sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam też pozytywne o nim opinie, a nuż by ci się łupież nie trafił.

      Usuń
  8. ja tez pewnie bym wyprobowala, lubie takie ziolowe miksturki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy ten szampon i szkoda, że pojawił mi się łupież, bo miałam fajnie zwiększoną objętość.

      Usuń
  9. Herbal scents are okay I guess. Just as long as I don't get headaches lol! Most shampoo scents aren't strong enough to give me headaches though!

    I really don't pay attention to shampoos, whatever is the cheapest will do me! Yet I spend so much money on polish....that's probably why I buy cheap shampoos ;-) LOL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You wouldn't get headache because of this scent, it's subtle ;)

      Usuń
  10. Oh, I'd stay away from dandruff too :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym wypróbować nieraz inne szampony,niż ten co używam, ale jak tylko zmienię zaraz pojawia mi się łupież

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo... u mnie łupież tylko po Avonie i właśnie po tej babuszce - ogólnie łupieżu nie miewam, a szampony zmieniam...

      Usuń
  12. It's too bad about the dandruff! I usually just stick with the same shampoos, I'm not one for experimenting with them :)
    Amy xx

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie miałam ale jak powoduje łupież to nawet nie zamierzam próbowac :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może u ciebie by nie było... czytałam recenzje na blogach, gdzie dziewczyny raczej zadowolone z niego były.

      Usuń
  14. znając me kudły u nich po tym szamponie byłby puch pucha:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa - no, trochę się puszyły, no i objętościowo jakby więcej ich było :)

      Usuń