sobota, 27 czerwca 2015

Pervoe Reshenie, Balsam do włosów odżywczo-regeneracyjny z olejem z szarłatu :)

Witajcie :)

Balsam do włosów babci Agafii, który dziś wam zaprezentuję, kupiłam razem z kremem pod oczy tejże. Krem pod oczy mnie zachwycił i zachwyca do nadal, stosuję i jestem bardzo zadowolona: recenzję znajdziecie tu:  klik.  Jesteście zainteresowane, czy balsam też wywołał takie pozytywne wrażenia? To zapraszam do poczytania.



marka: Pervoe Reshenie
nazwa: balsam do włosów odżywczo-regeneracyjny z olejem z szarłatu
cena, pojemność: ok. 5 zł/100 ml
czy kupiłabym ponownie? nie


Balsamik jest sprzedawany w saszetkach i choć z początku średnio podobał mi się ten pomysł, to jednak okazało się, że się sprawdził: saszetki stoją stabilnie, a po zużyciu można delikwentkę zwinąć i zajmuje mniej miejsca w koszu niż buteleczka.




Konsystencja balsamu jest trochę lejąca, zapach: ziołowo-kwaskowy, delikatny. I teraz pytanie, jak sprawował się na moich włosach?

No niestety... nie zauważyłam specjalnych efektów, może jedynie więcej połysku. Rozczesywanie (np. po użytym poprzednio szamponie Agafii i potem ta odżywka) - trudne. Ale co więcej, szampon solo powodował łupież, a używany razem z tą odżywką - dodatkowo uczulenie. Jestem na etapie poszukiwań w miarę naturalnego szamponu i odżywki - zmieniam kosmetyki na bardziej 'naturalne' - no i to nie to, bo zawsze po użyciu tego balsamu dosłownie kłuło mnie tu i ówdzie i zawsze przestawało, gdy przestawałam go używać :O Zbaraniałam, miało być naturalnie, cóż tu może mnie uczulać? Zerknęłam na skład i...



Z naturalnych skladników mamy organiczne:
Olej szarłatu (amarantu) - zawiera skwalen (naturalna ochrona włosów), sprzyja nasyceniu komórek tlenem,
Olej z nasion żurawiny  - intensywnie nawilża włosy,
Organiczne oleje  pierwiosnka i żeń-szenia  - bogate w mikroelementy i kwasy organiczne, odżywiają skórę głowy,
Olej miodunki plamistej – zawiera  flawonoidy, alantoinę i składniki mineralne, sprzyja wzrostowi włosów,
Olej z orzechów cedrowych - zapobiega łamliwości i wypadaniu włosów,
Olej lnu syberyjskiego – bogaty w witaminy E i A, kwasami tłuszczowe Omega-3, intensywnie odżywia i regeneruje uszkodzoną strukturę włosów.

Ale na samym czele składu nie są te ciekawe olejki, a mniej ciekawe, jak sądzę:
Behentrimonium Chloride: przeciwdziała elektryzowaniu się włosów i je pielęgnuje, jest też konserwantem, stosuje się go w kosmetykach w ograniczonych ilościach: klik
Cetrimonium Chloride: tworzy emulsję, konserwuje, antybakteryjny, niestety może silnie podrażniać i działa toksycznie na ludzką skórę - klik
Quaternium-87: może podrażniać - klik 
Hydroxyethylcellulose: zwiększa objętość
Cetrimonium Bromide: konserwant, przeciwdziała elektryzowaniu, przeciwbakteryjny, jest mocno udokumentowane, że podrażnia i działa toksycznie na skórę: klik.

Ale składniki! I to na początku listy, nic dziwnego, że odżywka mnie uczuliła... Zgłupiałam, bo na opakowaniu pisze, że balsam zawiera 100% naturalnych składników, może mnie jakiś chemik oświeci, czy one mogą pochodzić z natury?

Balsam u mnie się nie sprawdził, a na blogach czytam opinie za i przeciw, także widzę, że raczej budzi kontrowersje...


---

Hello :)

Hair balm of the Agaphia series I'm going to show here was bought by me together with an eye cream of the same series. I loved the eye cream and use it still, you can find the review here: click; are you interested if the hair balm was as good as the cream? Welcome to read the newest review :)


brand: Pervoe Reshenie
name: Hair Balm, Nourish and Regeneration With Amaranthus Caudatus Seed Oil
price, amount: about 5 zloty/100 ml
would I buy it again? no


This hair balm is sold in packets and I admit I was sceptical at first but then it appeared that the packet stands stable and it can also be rolled after usage so it takes less place in the wastebin than a common bottle. The balm is slightly runny and its scent is herbal-sour, a subtle one. And now onto the question - how it was working on my hair?

Unfortunately I didn't notice much difference; maybe my hair was slightly more shiny. When I was using this balm after washing my hair with one of Agaphia's shampoos (the one that caused dandruff), my hair was hard to brush. Besides, every time I used this hair balm, I felt stinging on my skin here and there and it always stopped when I stopped using this balm. Right now I'm on the search for a more natural body cosmetics as I'm exchanging them and this one isn't good for me. Let's check some of ingredients being high on the list, that means they were used the most:


Behentrimonium Chloride: antistatic, hair conditioner, also a preservative, should be used in restricted amounts - click
Cetrimonium Chloride: antistatic agent, emulsifying agent, antimicrobial, strong evidence it's a human toxicant and allergen - click
Quaternium-87: cleansing agent, hair conditioning agent, it may irritate: click
Hydroxyethylcellulose: thickening agent,
Cetrimonium Bromide: preservative, antistatic, hair conditioning, antimicrobial, strong evidence it can irritate and is toxic for human skin: click.

Such ingredients on the top of this list! No wonder this balm irritated my skin. I'm not a chemist, can they come from nature? It's said there is 100% of natural ingredients here...

This balm doesn't work for me and I read various opinions on different blogs so I see it's a controversial cosmetic ;)




33 komentarze:

  1. Spodziewałam się , że wypadnie lepiej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Tyle naturalnych składników, myślę - super! Ale nie wiedzieć czemu, bo zielarka chyba tego nie wymyśliła, nawkładali wysoko do składu potencjalnie drażniące rzeczy, no i oczywiście mnie uczuliły, ech, taka uroda mej łepetyny ;)

      Usuń
  2. U mnie przeciw :P Nie spowodował żadnych strasznych efektów na skórze, ale na włosach też się nie sprawdził ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pamiętam tę recenzję, też cię nie zachwycił ;)

      Usuń
  3. Thank you for such a lovely post! You're so cool! Now I want to try these items too)

    OdpowiedzUsuń
  4. The packing really looks "wobbly", but I'm glad to hear that it stands well...

    OdpowiedzUsuń
  5. Diferente.
    Gostei.


    Bjim...
    Bom final de semana

    blog Usei Hoje

    OdpowiedzUsuń
  6. It's too bad that you didn't think this worked that well! :(
    Amy xx

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie zachęca ta recenzja, łupież i uczulenie nie brzmi dobrze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak... Ale łupież po szamponie Agafii...

      Usuń
  8. no i bardzo lubie takie recenzje, uczciwie napisane, ze prosze uwazac :)
    Super Anetko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważajcie, jeśli macie wrażliwą skórę głowy ;) Dzięki.

      Usuń
  9. a sądziłam że zacniejszy będzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wiesz, może u ciebie by się sprawdził :)

      Usuń
  10. Troszkę się zawiodłam, że tak kiepsko wypadł, mam szampon z tej serii i u mnie jest ok :) Szkoda, że ten produkt wypadł baaardzo średnio, żeby nie powiedzieć źle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli szampon się u ciebie sprawdził, to jest spora szansa, że odżywka też się sprawdzi!

      Usuń
  11. Szkoda, że się nie sprawdził ten produkt, ale dobrze, że informujesz bo ktoś się zastanowi zanim go kupi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może sprawdzi się u kogoś innego? U mnie jest tak, że szampon czy odżywka z drogerii potrafią nie podrażnić, a coś bio podrażni, ale i tak, że coś z drogerii daje mi piekące jazdy, a bardziej naturalne - nie ;)

      Usuń
  12. Widziałyśmy już tą firmę ale kosmetyków nie miałyśmy od nich jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Shame it wasn't very good for you. Strange packing though! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeah, not typical, it was working well though.

      Usuń
  14. Miałam jakiś balsam do włosów tej marki, ale nie zapadł mi specjalnie w pamięć, więc chyba niczego nie urywał ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja słyszałam o tym produkcie same dobre rzeczy, ale jak widać nie wszystkie włosy go lubią :-) pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń