środa, 3 czerwca 2015

Najel, Naturalny kryształ ałun w pudełku: naturalny dezodorant, który zadziałał :)

Witajcie :)

Słyszałyście kiedyś o ałunie? Ja poznałam jego właściwości niedawno.




marka: Najel
nazwa: naturalny kryształ ałun w pudełku
cena, ilość: ok. 20 zł/90 g plus koszt wysyłki - można kupić np. tu
moja ocena: 9/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? tak


Cóż to takiego, ten ałun, niektórzy mogą spytać. Jest to minerał górski, którego właściwości bakteriobójcze są znane od wieków: hamuje przykry zapach potu, jest bez związków chemicznych, składników zapachowych, składników pochodzenia zwierzęcego i alkoholu. Ponoć łagodzi zacięcia przy goleniu - tego nie sprawdzałam ;D i ściąga pory. Jego skład: potassium alum.



W pudełku, zafoliowany, wygląda tak:



Używa się go w ten sposób, że zwilżacie go wodą, pocieracie wybrane miejsca, a potem przepłukujecie i siup! do pudełka (nie wy do pudełka, tylko ałun ;D)

Czy działa? Działa! Zamówiłam go z niedowierzaniem, powiem szczerze, bo spocić to ja się potrafię ;) - ale cóż, jesteśmy ludźmi, prawda? - nie robię z tego tragedii jak w reklamach :P I co? Byłam zdziwiona, bo w warunkach wiosennych działał przez dobrych kilka godzin, prawie pół dnia? jak antyperspirant ;), a potem  pot nie miał wyraźnie nieprzyjemnego zapachu. Machnęłam paszki ałunem raz jeszcze i znów się specjalnie nie pociłam :O Od tego czasu używam tylko ałunu zamiast tradycyjnego dezodorantu. Z kolei mąż, który też posiada swoją kostkę, mówi, że coś mu tam nie pasuje pod pachą, coś przeszkadza. Jakby organizm odrzucił tę metodę... I mąż już nie używa. Mnie nic nie podrażniło, nie wysuszyło, będę eksploatować :) Do tego kryształ wydajny - po tygodniu nie zauważyłam, by coś ubyło :)

P. S. Firma Blisko Natury przy kolejnym zamówieniu dodała mi kilka niespodziewanych i miłych gratisów, zatem w podziękowaniu podlinkowałam jej sklep :) Już zdążyłam zmajstrować kremik z użyciem jednego z tych maseł :)



---

Hello :)

Have you ever heard about alum? I've learnt about it lately.



brand: Najel
name: Natural Crystal of Alum in a box
price: about 20 zloty plus shipping/90 g; you may buy it f. ex. here
my rating: 9/10 pnts
would I buy it again? yes


What's this, the alum, you may ask. It's a mountain mineral that kills bacteria and diminishes unpleasant smell of sweat; its properties are known for ages. It's scentless, without chemicals, perfume, animal ingredients and alcohol added. It's said to soothe cuts made by shaving (I haven't tried it ;D) and to shrink skin pores. Simply Pottassium alum.






You use it this way: you moisten it with water, rub places you want (armpits or more) and then you flush it with water again - and hop to the box! (not you, the alum ;D)

It looks like this, in the box, foiled:


Does it work? It works! I admit I ordered it filled with suspicions it wouldn't, because I CAN sweat (but we're humans, aren't we? I don't make tragedy because of sweat like in some ads :P) I was surprised because it worked as an antiperspirant, no sweat for almost half a day, and when it showed up, it wasn't smelly, it was very subtle natural smell. So I used the alum once again and almost no sweat again, all in spring weather conditions. I'm using and using it every day since then :) My husband though, he says he feels uncomfortably with the alum somehow and he doesn't want to use it - as if his skin couldn't get used to the new method... On the other hand - nothing irritated me, nothing dried my skin, so I'm going to use it. And it seems this mineral is very efficient because I don't see it diminish at all after a week.

P. S. Blisko Natury (Close To Nature) firm gave me some products to test - to create a cream of them for example - so I linked the shop in thanks. I've already made a handmade cream using one of these butters.



26 komentarzy:

  1. I remember using this when I was younger, but I think it came in a roll one or possibly a cream, well it's around 40 years ago LOL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My husband has such one in a roll on form :) Haha, 40 years ago means it was known for quite a long time ;) Actually for ages :D

      Usuń
  2. Nie wiedziałam że istnieje coś takiego ;-) O kryształach chyba słyszałam coś, ale nie przyglądałam się tematowi. Mnie wystarczają dezodoranty a mój chłopak nawet ich nie używa, nie ma problemu z potliwością ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa jestem czy na mnie by zadziałał:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ałun w formie płynnej i sobie chwalę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, nie wiedziałam że takie coś jest :D

    OdpowiedzUsuń
  6. W Rossmannie można kupić taki bardziej poręczny w formie jakby kulki dezodorantu :D ale nigdy go nie miałam to nie wiem jak działa, muszę w końcu wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż ma taki właśnie - jakby sztyft zakończony owalnie - używałam i tego i tego, bo mamy w sumie 3, jeden dostał jako gratis - też działał, może aplikacja była nieco poręczniejsza, ale w sumie nieduża różnica, i tak trzeba wziąć ałun w rękę, maznąć a potem wypłukać.

      Usuń
  7. Nice, that it has so good result! I need it for summer)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Muszę sobie poczytać coś jeszcze. Miłego Dnia.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, całkiem raczej pocić się nie przestaniesz ;) U mnie pojawiały się niewielkie plamy :P ale ogólnie jestem zadowolona.

      Usuń
  9. Ciekawią mnie zawsze takie dezodoranty :) Myślę, że wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie :) Ciekawe, czy ci się spodoba.

      Usuń
  10. nie mialam nigdy ale chetnie bym wyprobowala :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Różne są zdania, jedni są za, drudzy nie, ale powiem ci, że działał podobnie do moich antyperspirantów - a jest bardziej wydajny.

      Usuń
  11. Jakiś czas temu o nim słyszałam, ale jakoś puściłam w niepamięć. Może teraz się skuszę? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. First time I've heard of it. It's good that it works and didn't irritate you. I tend to use Sanex roll on antiperspirant - as it's not scented. I really don't do well with scents, more to do with headaches and sickness rather than irritation of the skin.

    Have you thought about going to your doctor and getting an allergy test done. They have them over here and can determine a lot of things!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Headaches? Some scents can really be annoying.

      Usuń
  13. I've heard about it but never tried it! Sounds like a great natural deodorant though!

    OdpowiedzUsuń
  14. I've never heard about something like this before, but it sounds really nice :)
    Amy xx

    OdpowiedzUsuń