poniedziałek, 8 czerwca 2015

Avon, Solutions, Ageless Bloom Day, Firming Cream SPF20: można, tylko po co?


Witajcie :)

Dziś post kosmetyczny o kremie do twarzy, który mnie nie bierze ;) I znów będzie to Avon. Coś zniechęciłam się ostatnio do produktów tej marki i nie palę się do ich ponownego kupna... 




marka: Avon
nazwa: Ageless Bloom Day, Firming Cream SPF20
cena: ok. 10 zł plus koszt wysyłki
moja ocena: 4/10 pkt
czy kupiłabym ponownie? nie




Jeśli spojrzycie na skład, to dość wysoko jest w nim oxybenzone (benzophenone-3), który jest dodawany do kremów jako filtr ochronny, a podejrzewany jest o właściwości rakotwórcze. Kosmetyków z tym składnikiem nie powinny używać kobiety w ciąży. Jeśli stężenie jest większe, niż 5%, producent ma obowiązek umieścić ostrzeżenie na opakowaniu. I zwróćcie uwagę, ono tu jest (źródło informacji). A takie np. PEG- 100 stearate nie jest dobre choćby dla osób z atopowym zapaleniem skóry ( klik). Phenoxyethanol i takie tam... np. Disodium EDTA, który zmiękcza, konserwuje i reguluje lepkość i niby, choć ma właściwości rakotwórcze, jest bezpieczny, bo w niewielkiej ilości, ale zwykle używamy dziennie więcej niż jednego kosmetyku... (źródło informacjiźródło informacji 2).



No niestety, i lakiery do paznokci, i przeróżne kosmetyki, i jedzenie mogą zawierać sporo niepożądanego syfu, bo liczy się sprzedaż :P

Ten krem nie wchłaniał się dobrze, pozostawiał na skórze lepką warstewkę. Obciążał ją i dorobiłam się kilku pryszczy. Był taki jakiś... parafinowaty w konsystencji i jedynym jego plusem był świetny zapach. Nie dotrwałam do końca i po zużyciu mniej więcej 2/3 słoiczka - dopiero wtedy postudiowałam skład - wylądował w koszu na śmieci. Tak że ageless bloom (rozkwit bez względu na wiek) to i owszem, ale zapomniano dodać 'of acne' (trądziku) :P

---
Hello :)

Today there will be a post about a face cream that doesn't make me all in awe. Once again it's Avon, and honestly I think I'm not going to buy cosmetics by this brand...



brand: Avon
name: Solutions, Ageless Bloom Day, Firming Cream SPF20
price: about 10 zloty plus shipping cost
my rating: 4/10 pnts
would I buy it again? no


If you take a look at its ingredients, you can see oxybenzone (benzophenone-3), that is often added to cosmetics as a UV filter and it's suspected to be a carcinogen. If it's more than 5% of this one, the producer should place an information about it on the package. Take a look, it's here. Also, f. ex. PEG-100 Stearate can be harmful for people with skin problems. And phenoxyethanol and so on... F. ex. Disodium EDTA is a possible carcinogen, also regulates viscosity, is a preservative and softens, but it's said not to be dangerous in lower amounts. However we don't use only one product a day ( sources of information were in Polish, links are in Polish version of the review).





Unfortunately, nail polishes, food and other cosmetics can contain some unneeded substances as the gain counts :P



This face cream didn't absorb well, my skin was sticky. It was too heavy for my skin and I gained a few acne spots. The best thing in it was its pleasant scent. I didn't finish the little jar and and after using about 2/3 of it and studying the list of ingredients it landed in my trashbin. So the ageless bloom - yes, but they forgot to add "of acne"!




33 komentarze:

  1. ha lepka warstwa po kremie to moja zmora... w przypadku mazideł z Avona;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ogólnie AVONOWYCH produktów nie lubię... No poza kredkami do oczu, chociaż składu nie studiowałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i dobrze :D
      Kredek nie mam... Oni zapachem kuszą :P Jak sobie przestudiowałam ostatnio mydło w płynie Senses to, choć nie kojarzę pamieciowo wszystkich składników, wyhaczyłam i denaturat, i pochodną formaldehydu, i wysuszające składniki, ogólnie dziadostwo, ale opakowanie piękne i kolorek niczym laguna - tak, tak, mydło Lagoon do rąk, o tobie mowa ;P Nie lubię, jak się konsumenta w konia robi!

      Usuń
  3. I only have one cream I can use in my face, so I stick to that LOL
    In general I tend to stick what works the best for me, I don't experiment with other stuff than nail polish :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I see. When a face cream works well for me, I buy it many times but I like using others inbetween.

      Usuń
  4. mnie kremy z avonu uczulają ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię kosmetyków pielęgnacyjnych Avon :P Bo raczej nie pielęgnują ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nieraz miałam jakieś kosmetyki z Avonu jednak nie kremy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja głównie żele do kąpieli, balsamy i perfumy.

      Usuń
  7. UUUU... ja odstawiłam kosmetyki avon, bo mi się znudziły i mam ich dość.
    znalazłam dużo więcej lepszych, czasem tańszych kosmetyków i jestem bardziej zadowolona z nich. Nawet zapachy przestały mnie interesować , wszystkie zalatuja mi mydłem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie można znaleźć lepsze i trochę tańsze.

      Usuń
  8. I don't really think Avon care items are good, but their make up is absolutely ok ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I didn't have anything from their make up for a long time... And, surprisingly nail polishes either :o

      Usuń
  9. Kiedyś jeden ich produkt zrobił mi taką masakrę, że teraz już omijam szerokim łukiem :D. Strasznie nie lubię tej lepkiej warstwy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie mam doswiadczenia z Avonem, ale sklad faktycznie nie zacheca ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja dawno z Avonu nie zamawiałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Eek, it doesn't sound like you got a very nice result out of that cream!
    I experiment with my face creams, I like trying new stuff. If I end up not liking one, I do like you and toss it :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. These were the times when I was buying Avon ;)
      Sometimes they really must be tossed out ;D

      Usuń
  13. I'm all for natural ingredients! This one didn't sound that natural :D I think I'm staying away from this one!!

    OdpowiedzUsuń
  14. No to niefajnie, że takie efekty uboczne w postaci np wyprysków:( no ale cóż sprawdziłaś i przekonałaś się,że kolejny produkt nie jest wart Twojej a może jeszze nie jednej uwagi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatyka pory, pryszcze pojawiały się po nocy - ogólnie mnóstwo chemii w nim, a wyciągi roślinne pod koniec, niżej niż zapach...

      Usuń
  15. That doesn't sound great. You know I've never used a face cream! I always use petroleum jelly (or Vaseline you might know it as) if I've got dry skin on my face or dry lips. It's great for that. I also use Elizabeth Arden 8 Hour Cream for really dry skin (face and body), bites or dry lips. I rarely get dry skin but am prone to bites during the summer :-(

    I only use Avon polishes, body lotions and a few body mists & perfumes. I've used the lip balms before and they were okay. Never had a problem with any of those products. I got headaches from some of the perfumes and gave them away. But I think that's more to do with my issues with perfumes rather than Avon, because I've got headaches with Chanel, Dior and other high end perfumes too :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, no face cream?
      It's really surprising you suffer from food allergies and nothing when it comes to cosmetics, at least that! I, on the other hand, often have dry skin after using some kind of products or my scalp itches or burns when I use certain shampoos, the same with face and some creams.

      Usuń
    2. Lol no! ;-)

      I know, I've been thinking about that a lot lately with reading your posts. Honestly, the smallest thing can set me off and make me really sick :-( but no issues with things I put onto my skin. Weird isn't it! Even certain foods can give me rashes (main red dyes in food colourings or other such fake dyes) and I've never had anything like that from creams, lotions, polishes, perfumes, shampoos etc..

      So do you have any issues with food or are you okay with eating anything?

      Usuń
    3. In general I'm OK but I had one body organ removed and now I tend not to eat fat fish or meat or very sharp spices because I don't feel well after that.
      And formaldehyde gave me onycholisis in gift also! :p Thankfully it looks much better now.

      Usuń
  16. Oh, it's too bad about this product! I usually like Avon products, but this doesn't sounds good at all :(
    Amy xx

    OdpowiedzUsuń