wtorek, 2 września 2014

Golden Rose, Rich Color nr 14 plus stemple z użyciem Essie, Penny Talk :)

Lakier Golden Rose, Rich Color nr 14 przeleżał w szufladzie kilka miesięcy, czekając na jesienną pogodę. Kurcze, ale on jest fajny! Bardzo pozytywnie się zaskoczyłam: ogólnie, seria Color Expert w podobnej cenie niespecjalnie mnie zachwyciła (no, było kilka wyjątków), a tu taki fajny lakier za ok. 6 zł :)

Przede wszystkim: świetnie kryje, tak, jak to obiecał producent. Jedna warstwa wystarczy! Użyłam dwóch, choć nie było takiej potrzeby, po prostu jestem do tego przyzwyczajona. Po drugie, lakier, choć ma szeroki, to wygodny pędzelek, nie pobrudziłam się mimo tego, że większość tego typu pędzli jest zbyt szeroka dla moich paznokci. Po trzecie, schnięcie - ok. 15 min., potem lakier jest lekko plastyczny, ale uniknęłam wgnieceń. Kolor - bardzo fajny, końcówki nie pościerane zbyt szybko, jednym słowem: brawo! Daję mu 9 na 10 punktów :)

Dobrałam mu wzór z płytki Konada m61 - za krótki na moje paznokcie ;) i postemplowałam go lakierem Essie, Penny Talk (jest rewelacyjny do stempli!). Całość pokryłam bezbarwnym lakierem Lemax z serii Kwadrat. Macie któryś z lakierów Rich Color? Co o nich sądzicie?

----

Golden Rose nail polish, Rich Color nr 14 was lying in my drawer for a few months, waiting for the autumn. Listen, it's great! I was surprised in a positive way: Color Expert collection didn't delight me (there were a few exceptions though) and it costs the same Rich Color does. Here is a great nail polish that costs about 6 zloty (that means about 1, 5 euro).

First of all, it's very well opaque, just like the producer promised. One coat is enough! I used two but I didn't have the need, I did it just because I'm used to. Secondly, this nail enamel has a good brush: it's wide, most of wide brushes are too wide for me, but not this one - it's comfortable. Thirdly, the drying time is about 15 min. and then the enamel is prone to indentations for a some, not too long, time, fortunately I didn't get one. The shade is pretty and tips weren't wiped off too fast, in one word: bravo! I give it 9 out of 10 points :)

I chose pattern from the Konad's plate -it's too short for my nails ;), m61 and stamped my nails with Essie nail polish, Penny Talk (it's great for stamping!). I covered all nails with a clear Lemax nail lacquer of the Kwadrat series. Do you have Rich Color polishes? What do you think about them?




 photo DSCN2501z1_zps0c8fa04f.jpg











22 komentarze:

  1. amazing color ! and love this stamp
    i have many GR rich color and love it all ! some dark color use to stamp on my nails !
    have a nice day !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeah, I've read they are good for stamping :)

      Usuń
  2. Pretty stamping! We don't get Golden Rose by me but I'm sure I would buy some if we did. I have gotten a few from swapping but none in this line.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you :) Many of Golden Roses are very good.

      Usuń
  3. The floral stamping fits perfectly even if your nails are longer than the pattern.
    I've got two GR Rich Color directly from Poland, I still have to try them out, though.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Give them a try, I wonder what you'll write about them :)

      Usuń
  4. WOW what a gorgeous magenta - I love this shade so much!
    And the stamping is just perfect on it!!

    OdpowiedzUsuń
  5. zastemplowany robi niesamowite wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba też mam tego richa... ogólnie mam ich sporo, ale stoją na razie nieużywane ;p
    super wygląda ze stemplami! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rich jest serio rich. Bogaty w pigmenty. Spróbuj, jestem ciekawa opinii. No i dzięki za komplement :)

      Usuń
  7. Looks wonderful, good grade :) Love the color, so great for autumn, great job on the final work :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I love Rich Color nail polishes :). This is a beautiful color and it looks great with stamping!

    OdpowiedzUsuń
  9. It's a pretty colour and the stamping looks great - I like the colour you stamped with :-D

    OdpowiedzUsuń
  10. I love it with the stamping. That Essie is a fantastic stamper :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Definitely! Penny Talk stamped often looks as if it was one with the base colour.

    OdpowiedzUsuń