poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Essence, Colour&Go, nr 177, Happy End + cukierkowe paski :)

Do czegoś wam się przyznam: bardzo długo migałam się od zakupu kremowego lakieru Essence. Dlaczego? Przeczytałam wiele opinii na Wizażu, że szybko odpryskuje, i to płatami, więc mimo ładnych kolorów brałam głównie top coaty, bo te sprawdzały mi się bardzo dobrze. W końcu uległam i wzięłam jeden kremowy lakier...

Happy End nadaje pozytywny ton całej tej historii, bo to rzeczywiście szczęśliwe zakończenie. Zakończenie unikania pewnego typu lakierów Essence, a nie koniec ich noszenia. Na bazie OPI nie miałam odprysków tego samego dnia, jedynie kilka lekko startych końcówek. 

Użyłam dwóch warstw nr 177; zdjęcia lepiej by wyszły z trzema, ale wydawało mi się, że z dwoma jest OK (malowałam paznokcie w burzę, ciemno było jak diabli, a zdjęcia będą z deszczowym akcentem, same zobaczycie ;) ). Lakier wysechł w ok. 12 minut. Postanowiłam dorobić mu paseczki, więc wzięłam taśmę do pasków, żółty lakier Joko, Vienna Imperial oraz dwa Colour Alike: Daleko do Sopotu? i Hey-Now. Wyszło trochę niedokładnie, ten żółty lakier nie jest najlepszy. Chciałam, by było cukierkowo. Jest? Jakie jest wasze zdanie?
Happy End dostaje 7, 5/10 pkt.

----

I can confess: I was avoiding buying Essence creamy nail polishes. Why? Because I read opinions in Polish site called Wizaż (a well known Polish site about cosmetics) that creamy Essences chip off very fast with  quite big parts so despite lovely colours I was buying mainly top coats: they lasted well. Finally I gave up and took one creamy nail polish to check it...

Happy End gives a positive insight to the whole story because it's a happy end indeed. The end of avoiding buying Essence's creamy nail polishes, not the end of wearing them. I didn't have chips with an OPI base coat the very same day, only a few slightly wiped off tips.

I used two coats of nr 177; photos would look better with 3 but I thought it was looking well with two (I was painting my nails during a storm, it was dark like hell and the photos will be with a rainy accent, you'll see ;) ). This nail polish was dry in about 12 minutes. I decided to create stripes so I took the striping tape, a yellow Joko nail polish, Vienna Imperial plus two Colour Alikes: Daleko do Sopotu? and Hey-Now. The striped manicure looks a bit unprecisely, this yellow nail polish isn't the best. I wanted the mani to be candy-like. Is it? What's your opinion?
Happy End gets 7, 5/10 points.









18 komentarzy:

  1. A beautiful pink - and even more beautiful with the stripes :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Love this color, and the finishing work is very nice, candy colors :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne połączenie kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lovely shade! I never had problems with essence chipping, but I only wear nail polish for max. 3 days, so I'm not the right person to test longevity :P
    I love the striped nail art too!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I had one chipping nail polish by Essence, it was a red sandy.

      Usuń
  5. Love the colors you have chikane for the stripes, very beautiful

    OdpowiedzUsuń
  6. I'm disappointed with their whole new C&G line, I must say. While each polish in the old one was a real Highlander on my nails, each one I got from their new range starts chipping almost immediately. I think their change in this formula doesn't match my nails. So my opinion could not help.
    By the way the colour looks gorgeous and I really love the nail art too :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you :) So maybe different people have different nail reactions to them ;)

      Usuń
  7. Pretty colour and I really like the stripes! Your nails look like sweeties :-)

    Can't say I've had any problems with the Essence polishes I've tried - but I'm just an Essence beginner lol ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Quot capita tot sententiae, like ancient Romans were saying, it's a nail chemistry, I guess ;) My nails like Colour Alike, most of OPIs, Viperas, let's say more or less half purchased Essies, most of Color Clubs, Orlys, Barry M... and so on...

      Usuń
  8. I like Essence nail polishes :). This is a nice shade, looks cool with the stripes! ;)

    OdpowiedzUsuń